تصویر
سن ابتلا به سرطان در ایران پایین آمده است
31 خرداد 1401 - 9:10
3
فوق تخصص خون و سرطان بالغین گفت: ۴۰ درصد سرطان‌ها قابل درمان هستند.
ارسال توسط :
پ
پ

فوق تخصص خون و سرطان بالغین گفت: ۴۰ درصد سرطان‌ها قابل درمان هستند.

موژان اسدی اظهار کرد: متاسفانه سن ابتلا به سرطان در کشور پایین آمده و شاهد مبتلا شدن افراد جوان و میانسال جامعه به سرطان هستیم و این هشدار جدی برای تغییر سبک زندگی است‌.

وی ادامه داد: متاسفانه بیماری سرطان اگر در مراحل پایانی شناسایی شود ممکن است خطراتی را برای بیمار داشته باشد و هزینه‌های زیادی را به خانواده‌ها و جامعه تحمیل کند ولی اگر همین بیماری سرطان با غربالگری‌های به موقع در مراحل ابتدایی شناسایی شود قابل درمان و کنترل است‌.
مسئول انجمن دانشجویی سرطان البرز افزود: ۴۰ درصد از سرطان‌ها قابل درمان هستند و این انجمن و کلینیک پیشگیری و غربالگری سرطان به همت دانشجویان و اساتید برای تغییر توسعه فرهنگ «سرطان قابل درمان است» و نباید از این بیماری هراس داشته باشیم تلاش می‌کند .
این فوق تخصص ادامه داد: انجام غربالگری به موقع رمز درمان موفقیت آمیز سرطان است بنابراین مردم باید این مساله را جدی بگیرند تا شاهد تحمیل هزینه و درد کمتری ناشی از ابتلا به این بیماری در جامعه باشیم.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.