با اعتبار ۲۳۳ میلیارد ریال سه طرح آب رسانی در هفته دولت آماده افتتاح است

با صرف اعتباری بالغ بر ۲۳۳ میلیارد ریال سه طرح آب رسانی در سطح استان آماده افتتاح و بهره برداری شده است.

مهندس غلامرضا رضایی فر مدیرعامل آبفای شهری البرز با اعلام این خبر بیان داشت: اولین طرح، عملیات تکمیل طرح آب رسانی در قالب انتقال آب از پکیج تصفیه خانه آب شهر جدید فاز ۷ است که احداث تصفیه خانه پیش از این توسط شرکت آب منطقه ای استان انجام شده است. این طرح شامل احداث در مخزن ذخیره به ظرفیت ۱۰ هزار و پنج هزار مترمکعب و اجرای ۱۵ کیلومتر شبکه توزیع و انتقال در اقطار ۴۰۰ و ۵۰۰ میلی متر است. که در مجموع اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال برای آن صرف شده است.

وی ادامه داد: دومین طرح احداث خط انتقال آب از تصفیه خانه آب شماره ۲ (آب سد طالقان) به رجایی شهر و شهر بطول ۹/۴ کیلومتر خطوط انتقال و توزیع اصلی در اقطار ۴۰۰ تا ۹۰۰ میلی متر است که با هدف جبران کمبود و افزایش کیفیت آب از طریق اختلاط سازی اجرا شده و اعتبار صرف شده معادل ۸۲ میلیارد ریال بوده است.

مهندس رضایی فر افزود: سومین طرح، احداث خط انتقال از تصفیه خانه آب شماره ۲ کرج (آب سد طالقان) به کمالشهر با اجرای پنج کیلومتر خطوط انتقال و توزیع اصلی به قطر ۴۰۰ میلی متر است که با هدف جبران کمبود و افزایش کیفیت آب از طریق اخلاط سازی با اعتبار ۳۱ میلیارد ریال آماده بهره برداری شده است.

منبع : آب و فاضلاب البرز

تصویر