تصویر
سوادآموزی یک وظیفه اجتماعی دو سویه است
03 آبان 1402 - 9:56
شناسه : 680014
2
مجتبی الهی معاون دفتر برنامه ریزی دوره های سوادآموزی سازمان نهضت سوادآموزی کشور با حضور در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان طالقان از نزدیک در جریان برنامه ها و فعالیت های سوادآموزی این شهرستان قرار گرفت.

مجتبی الهی معاون دفتر برنامه ریزی دوره های سوادآموزی سازمان نهضت سوادآموزی کشور با حضور در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی از نزدیک در جریان برنامه ها و فعالیت های سوادآموزی این شهرستان قرار گرفت.

وی در این نشست با اشاره بر فرمایش امام خمینی(ره) گفت: شهرستان بزرگ و تاریخی طالقان، دارای سابقه ، علمی و تاریخی والایی است و اشخاص و علمای بزرگی را در خود پرورش داده است.

الهی سوادآموزی را پایه استقلال فرهنگی دانست و گفت: آموختن سواد و علم آموزی منجر به کاهش آسیب پذیری در اقشارمختلف جامعه می شود.
معاون دفتر برنامه ریزی دوره های سوادآموزی تصریح کرد: عمده مشکل سوادآموزی در شهرستان طالقان در بحث شناسایی افراد بیسواد و کم سواد است، که بایستی مسئولین، سوادآموزی را یک وظیفه بدانند و با مشارکت دو سویه از سمت آموزش دهنده و آموزش پذیر در جهت ریشه کنی بی سوادی حرکت کنند.
وی با تاکید بر گسترش همکاری های بین بخشی و استفاده از ظرفیت های موجود در شهرستان اظهار داشت: دهیاران و بخشداران با توجه به شناختی که از روستا ها و بخش های خود دارند، تاثیر بسزایی در شناسایی و جذب افراد کم سواد و بیسواد خواهند داشت.

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.