تصویر
سومین مدرسه تابستانی زیست شناسی در البرز آغاز به کار کرد
23 مرداد 1401 - 15:36
1
سومین مدرسه تابستانی زیست شناسی به همت انجمن زیست شناسی ایران در پردیس کرج دانشگاه خوارزمی آغاز به کار کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

سومین مدرسه تابستانی زیست شناسی به همت انجمن زیست شناسی ایران در پردیس دانشگاه خوارزمی آغاز به کار کرد.

مدرسه تابستانی یکی از برنامه‌های موفق و موٌثر در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی معتبر دنیاست که سالانه به منظور دانش افزایی و ارتقای مهارت‌های افراد به ویژه دانشجویان در حال تحصیل برگزار می‌شود.
رییس انجمن زیست شناسی ایران روز یکشنبه در حاشیه آغاز به کار این مدرسه گفت: دانشگاه خوارزمی نیز با توجه به ظرفیت‌های علمی و عملیاتی در برگزاری مدرسه تابستانی در حوزه زیست شناسی همواره با سایر مراکز علمی همکاری داشته است.
دکتر محمد نبیونی افزود: سومین مدرسه زیست‌شناسی به اهتمام انجمن زیست‌شناسی ایران و با همکاری دانشگاه خوارزمی و ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی در راستای نامگذاری این سال با عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» دردانشگاه خوارزمی و با هدف تقویت بنیه کارآفرینی، مهارت‌آموزی و انتقال تجربیات به دانشجویان در حوزه علوم زیستی برای ورود به بازار کار از ۲۲ مرداد لغایت ۲ شهریور در حال برگزاری است.
دکتر لطیفه کریم زاده باردیی دبیر علمی اولین سمپوزیوم و سومین مدرسه تابستانی زیست شناسی نیز گفت: اولین مدرسه تابستانی زیست شناسی با عنوان بیوتکنولوژی ترکیبات طبیعی در سال ۱۳۹۵ برگزارشد.
در سال ۱۳۹۶ دومین مدرسه تابستانی زیست‌شناسی با عنوان سلول های بنیادی و مهندسی بافت با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به مدت ده روز برگزار گردید و امسال سومین مدرسه زیست‌شناسی در راستای نام گذاری این سال به نام "سال بین المللی علوم پایه برای توسعه پایدار" با عنوان تخصصی "سلول و مهندسی بافت؛ از آزمایشگاه تا بالین و صنعت" در حال برگزاری است.
مهندسی بافت رشته ی کاربردی و قدرتمند در انتقال دانش از کتابخانه ها به آزمایشگاه و سپس به بخش بالین و درمان و صنعت است از این رو برگزاری این رویداد، می تواند در برنامه های توسعه پایدار ایران عزیز تاثیر به سزایی داشته باشد.
سومین مدرسه تابستانی زیست‌شناسی با برگزاری کارگاه‌های تخصصی و وبینارهای نوین در زمینه سلول‌های بنیادی، مهندسی بافت، ارگانوییدها، پروتئومیکس، کشت سلول، ردیابی پروتئین ها و ژنوم توسط الکتروفورز و PCR، جراحی استریوتکسی سیستم عصبی و کار با حیوانات ازمایشگاهی به صورت تئوری و عملی با حضور اساتید ملی و بین المللی، دانشجویان، پژوهشگران و علاقه‌مندان حوزه علوم‌زیستی از سراسر کشور به صورت مجازی و حضوری و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، صبح روز یکشنبه ۲۲ مرداد ماه آغاز به کار کرد.
این مدرسه تابستانی تا دوم شهریورماه دایر خواهد بود.
منبع ایرنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.