تصویر
سومین نشست فعالان سواد رسانه ای برگزار شد
01 آذر 1401 - 14:56
2
نشست ملی هم اندیشی فعالان سواد رسانه ای، روز یکشنبه 29 آبان 1401 به مدیریت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و در محل مجموعه فرهنگی باغ زیبا در تهران برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

نشست ملی هم اندیشی فعالان سواد رسانه ای، روز یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ به مدیریت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و در محل مجموعه باغ زیبا در تهران برگزار شد.

در این نشست که با حضور حجت الاسلام والمسلین حامد حاجی ملامیرزایی، رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، روسای انجمن سواد رسانه ای، مسئولین و اساتید دانشگاه و مدعوین استانهای مختلف کشور همراه بود ضمن آسیب شناسی وضعیت سواد رسانه ای و مجازی در کشور تاکید شد دانش سواد رسانه ای در کشور دانشی جدید و نوپا است از این رو با توجه به اهمیت سواد رسانه ای و مجازی در کشور، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها، کارشناسی مجزا یا بخشی ویژه برای موضوع آموزش های سواد رسانه ای و مجازی اختصاص دهند و به آموزش سواد رسانه ای از پایه و مدارس از طریق آموزش و پرورش توجه بیشتری شود.
همچنین اساتید حاضر در این نشست تاکید کردند عدم وجود مرکزی مشخص به عنوان قطب سواد رسانه ای و موازی کاری دستگاه ها و بعضا ارائه آموزش های بی کیفیت از دیگر چالش های آموزش سواد رسانه ای در کشور است و باید به حوزه سواد رسانه ای به عنوان یک نهضت ملی نگاه کنیم.
برخی از صاحب نظران حاضر در این نشست اعلام داشتند در حوزه آموزش سواد رسانه ای عزم ملی ضروری است و نیاز است مراکز بالادستی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه ورود کند، همچنین آموزش های سواد رسانه ای برای والدین ضروری است، در خصوص آموزش و ارتقای سواد رسانه ای مسئولین باید به طور جدی ورود شود و مباحث سواد رسانه ای باید از حالت تئوری خارج و به سمت کاربردی شدن آنها حرکت کنیم.
گفتنی است بخشی از همایش به اهدای گواهی مدرسی آموزش سواد رسانه ای به ۳۰ نفر از افرادی که آموزش های لازم را در مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با مشارکت انجمن سواد رسانه ای دیده بودند، اختصاص داشت که ۳ نفر از این افراد آموزش دیده از استان البرز بودند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.