سکوی زباله در شهر کوهسار موجب نارضایتی شهروندان است
30 مرداد 1402 - 9:06
شناسه : 627987
1
بازدید رئیس و اعضای شورای شهرستان، کلاته رئیس محترم محیط زیست شهرستان‌ و معاون خدمات شهری شهرداری کوهسار از سکوی زباله شهر کوهسار متاسفانه بعلت تفکیک غیر اصولی زباله ها در این سکو باعث نارضایتی شهروندان شده است که در برخی مواقع با آتش زدن زباله ها باعث مشکلات زیست محیطی می شود.

بازدید رئیس و اعضای شورای شهرستان، کلاته رئیس محترم محیط زیست شهرستان‌ و معاون شهرداری از سکوی زباله شهر کوهسار متاسفانه بعلت تفکیک غیر اصولی زباله ها در این سکو باعث نارضایتی شهروندان شده است که در برخی مواقع با آتش زدن زباله ها باعث مشکلات زیست محیطی می شود.

شهروندان خواستار جابجایی این سکوکه در نزدیکی محدوده شهر می باشد و روزانه حدود۲۰ الی ۳۰ تن زباله خشک و تر در این محل ریخته می شود.
سعید فلاح پور رئیس شورای شهرستان در این بار عنوان کردبا توجه به اینکه بحث پسماند یک چالش برای کل شهرستان ساوجبلاغ است و برخی نقاط شهری و روستایی هم با این موضوع دست به گریبان هستند، اظهار داشت: علت این موضوع این است که درشهرستان هیچ محل دفن پسماند استاندارد وجود ندارد.
فلاح پور با اشاره به اهمیت تفکیک پسماند از مبدأ گفت: در قانون مدیریت پسماند پیش‌بینی شده که تفکیک از مبدأ باید گسترش پیدا کند.
نخستین قدم در مدیریت پسماند کاهش تولید پسماند و قدم بعدی تفکیک پسماند از مبدأ است.
یکی از دلایلی که تفکیک انجام نمی‌شود عدم فرهنگ‌سازی مناسب است و مشکل دیگری نحوه جمع‌آوری پسماندها توسط دستگاه اجرایی است.

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.