تصویر
سگ‌های بلاصاحب پس از زنده‌گیری چه آینده‌ای دارند
30 دی 1402 - 13:36
2
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: طی یک طرح عملیاتی، جمع آوری سگ‌های ولگرد در قالب ۲ اکیپ در سطح شهر در حال جمع آوری، پس از انتقال به پناهگاه سگ‌های ماده جداسازی و عقیم شده و بعد از مدتی نگهداری در پناهگاه در حاشیه شهر رها سازی می شوند.
ارسال توسط :
پ
پ

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری گفت: طی یک طرح عملیاتی، جمع آوری سگ‌های ولگرد در قالب ۲ اکیپ در سطح شهر در حال جمع آوری، پس از انتقال به پناهگاه سگ‌های ماده جداسازی و عقیم شده و بعد از مدتی نگهداری در پناهگاه در حاشیه شهر رها سازی می شوند.

محمد رضا خسروی، رییس سازمان مدیریت پسماند ، از توسعه پناهگاه سگ‌های بلاصاحب باغستان خبر داد و گفت: طی سال جاری ۲ هزار متر به فضای این پناهگاه اضافه خواهد شد، این امر با توجه به موقعیت جغرافیایی مرکز ساماندهی فوق و در دسترس بودن آن در دستورکار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در این میان ۲اکیپ جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر فعال هستند،‌ اضافه کرد: طی یک ماه ۴۰۰ مطالبه شهروندی در راستای جمع آوری سگ‌های بلاصاحب از طریق سامانه ۱۳۷ دریافت می‌شود.
رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در ادامه با اشاره به اینکه هزینه جمع آوری سگ‌های بلاصاحب طی یک سال به عدد ۱۰ میلیارد تومان می‌رسد، اظهار کرد: در حال حاضر ۲ پناهگاه در باغستان و‌ حلقه دره وجود دارد که سگ‌های بلاصاحب جمع‌آوری شده در آن مراکز نگهداری می‌شوند.
این مقام مسؤول در ادامه یادآور شد: هر یک از این مراکز روزانه ۵۰۰ کیلوگرم غذا رسانی می‌شوند که جمعا این آمار به عدد ۱۰ هزار کیلوگرم غذا در روز می‌رسد.
وی با بیان اینکه تا مادامی که واگذاری سگ‌ها انجام نشود نگهداری آن‌ها در مراکز ساماندهی ادامه دار خواهد بود، افزود: تمامی موارد پس از جمع آوری تحت درمان قرار می گیرند، در این میان واکسینه سگ های بلاصاحب، انگل زدایی، عقیم سازی و.
.
.
صورت می گیرد، همچنین یک دامپزشک همراه با تیم جمع آوری به منظور رعایت پروتکل‌ها حین فعالیت اکیپ های جمع آوری حضور مستمر دارد.
خسروی یادآور شد: ساماندهی سگ‌های بلاصاحب با هدف ایجاد رضایمندی میان شهروندان و مبارزه با گسترش بیماری ها به صورت جدی ومستمر در دستورکار سازمان پسماند قرار دارد.

خسروی درباره چگونگی ساماندهی سگ‌های بلاصاحب گفت: در یک طرح ویژه و عملیاتی، تیم‌های جمع آوری سگ‌های ولگرد در قالب دو اکیپ در سطح شهر در حال جمع آوری، پس از انتقال به پناهگاه سگ‌های ماده جداسازی و عقیم شده و بعد از مدتی نگهداری در پناهگاه در حاشیه شهر رها سازی می‌شوند.
وی با اشاره به پیگیری موضوع شکایات مردمی که از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری در خصوص جمع آوری سگ‌های بلاصاحب از سطح شهر اعلام می‌شود، گفت: ماهیانه ۴۰۰ درخواست از سامانه ۱۳۷ به سازمان اعلام می شود به همین دلیل در قالب گشت‌ها و اکیپ‌های ویژه برای رسیدگی به این شکایات اقدام کردیم.
خسروی ادامه داد: مشکل اساسی استان البرز عدم همکاری شهرداری‌های سایر شهرهای استان در جمع آوری و ساماندهی سگ های بلاصاحب است که سالانه شاهد افزایش بی رویه تعداد این سگ‌ها در مراکز شهری هستیم.
رئیس سازمان مدیریت پسماند گفت: شهرداری وظیفه خود می‌داند تا نسبت به ایجاد آرامش و آسایش شهروندان و ارتقای سطح بهداشت عمومی با جمع آوری و ساماندهی سگ های بلاصاحب اقدامات لازم را انجام دهد.
این مقام مسؤول در پایان توضیح داد: با توجه به شرایط ویژه زنده گیری و هزینه واکسیناسیون و نگهداری از این حیوانات، به کمک تشکل‌های مردم نهاد و NGO های حامی حیوانات برای رسیدگی ساماندهی سگ‌های بلاصاحب کرج نیازمندیم.
منبع فارس برچسب ها: رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: طی یک طرح عملیاتی، جمع آوری سگ‌های ولگرد در قالب ۲ اکیپ در سطح شهر در حال جمع آوری، پس از انتقال به پناهگاه سگ‌های ماده جداسازی و عقیم شده و بعد از مدتی نگهداری در پناهگاه در حاشیه شهر رها سازی می شوند.
رئ

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.