تصویر
سیره حضرت فاطمه (س) را به کانون خانواده تزریق کنیم
19 آذر 1401 - 11:31
شناسه : 390129
1
استاد حوزه و دانشگاه استان البرز گفت: سیره حضرت فاطمه (س) را به کانون خانواده تزریق کنیم تا در بخش تربیتی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اقصادی با الگوبرداری ساده زیستی ازآن حضرت شاهد کاهش آسیب ها در جامعه شویم.
ارسال توسط :
پ
پ

استاد حوزه و دانشگاه استان البرز گفت: سیره حضرت فاطمه (س) را به کانون خانواده تزریق کنیم تا در بخش تربیتی، ، و حتی اقصادی با الگوبرداری ساده زیستی ازآن حضرت شاهد کاهش آسیب ها در جامعه شویم.

اعظم فرهاد کیایی در همزمان با آغازایام فاطمیه وعزاداری شهادت حضرت زهرا (س) که در نمازخانه آموزش و پرورش استان البرزبرگزار شد، افزود: حضرت فاطمه (س) چراغ هدایت همه انسانها اعم از زن و مرد بوده و سرمشقی برای همه آنها به منظور رسیدن به اهداف والای انسانی است.
وی بیان داشت: حضرت زهرا گر چه در این دنیا عمر کوتاهی داشت، ولی تا روز قیامت برای هدایت و سعادت انسانها بخصوص زنان جامعه پرتوافکنی می کند.
وی مردان، زنان و دختران را به پیروی از خصوصیات اخلاقی و رفتاری حضرت فاطمه (س) فرا خواند ویادآورشد: برای خوب زندگی کردن باید شناخت دقیق ازاین خصوصیات و بکارگیری آنها در زندگی شخصی و اجتماعی داشت.
فرهاد کیایی تصریح کرد: همه جهات زندگی این یگانه بانوی معصوم عالم خلقت مملو از درس و مشی خداشناسی و انسان سازی است که جامعه امروز ما به آن نیاز کاربردی دارد.
وی ادامه داد: امروز زنان جامعه اسلامی با تاسی از این الگوی برتر می توانند نسل هایی تربیت کنند که سرآمد باشند.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حضرت زهرا (س) شهید راه ولایت، ایستادگی در مقابل دشمنان علی(ع) است، عنوان کرد: ، داشتن بصیرت و ولایت مداری را باید از بانوی دوعالم الگو بگیریم.
وی گفت: حضرت فاطمه زهرا با امیرالمومنین (ع) در کارهای خانه شراکت داشت و هرگز در اموری سخت نمی‌گرفت.

فرهاد کیایی تاکید کرد: ساده زیستی، احترام گذاشتن به همه اعضای خانواده، تربیت فرزندان همراه با عزت نفس، دینداری، احترام به بزرگتر و از همه مهمتر، ولایتمداری و دفاع از ولایت حتی به قیمت جان از جمله مهمترین آداب به یادگار مانده از خانه حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) است.

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.