محمدباقر ابراهیم زاده ، از تفویض اختیار صدور پروانه های ساختمانی توسط مناطق شهرداری خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تکریم ارباب رجوع و پیشگیری از اتلاف وقت شهروندان، از بیستویکم مرداد ماه، پروانههای ساختمانی توسط مناطق شهرداری صادر می شود.
وی در ادامه افزود: تنها پرونده های املاک واقع در گستره طرح های ویژه و املاک مجهز شهری بالای ۱۵۰۰ متر مربع از نوع طرح های ویژه محسوب می شوند و باید به جهت اعلام تعیین نوع خدمات و اخذ نظریه مشاور، به منظور محاسبه به شهرداری مرکز ارسال شوند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری فردیس در بخش دیگری هدف اصلی و مهم بکارگیری نرم افزار اتوماسیون اداری را تکریم ارباب رجوع، تسریع در ارسال و دریافت مکاتبات اداری و حذف مراجعهات غیر ضروری و کاهش ترد مراجعین دانست و عنوان کرد: نرم افزار اتوماسیون اداری در مجموعه وظایف مدیریت فردیس گنجانده شده که در این شهرداری نیز در حال اجراست.
وی درباره مزایای اجرای این طرح، گفت: هدف از اجرای این طرح ایجاد سهولت در طبقه بندی اسناد کاهش حجم فیزیکی پرونده ها، اسکن اسناد و به روز رسانی آنها براساس مدارک است.
ابراهیم زاده خاطرنشان کرد: ساماندهی پروندهها گام بسیار مهمی در راستای ارائه کیفی تر خدمات به شهروندان می باشد که با راه اندازی سیستم اتوماسیون اداری در مناطق، زمینه برای الکترونیکی شدن سایر سیستمها نیز فراهم می شود که در این راستا از ابتدای ماه اینده کلیه استعلامات دفاتر اسناد رسمی و همچنین بانکها به صورت کاملا سیستمی و بدون مراجعه ارباب رجوع صورت خواهد گرفت.
از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید