تصویر
سیلاب ۳۷۰ میلیارد ریال به اکوسیستم آبزیان رودخانه کرج خسارت وارد کرد
21 مرداد 1402 - 11:50
شناسه : 619532
2
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج گفت: بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال در پی سیلاب ۱۸ خرداد ماه سال جاری به اکوسیستم آبزیان پایین دست سد کرج خسارت وارد شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گفت: بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال در پی سیلاب ۱۸ خرداد ماه سال جاری به اکوسیستم آبزیان پایین دست سد کرج خسارت وارد شد.

«امیدرضا تونی» ا افزود: پس از سیل جاده چالوس حدود ۹۰ درصد جمعیت آبزیان پایین دست سد کرج شامل ماهیان قزل آلای خال قرمز، آزادماهیان و کپورماهیان و همچنین موجودات بسیار ریز کف زی، قورباغه ها، مارها و لاک پشت ها از بیم رفتند.
وی به بسیاری دیگر از موجودات وابسته به آب و اکوسیستم حریم رودخانه اشاره و اظهار کرد: همچنین با این سیل بوته ها و گیاهان بسیاری در اثر شسته شدن خاک از بین رفته اند که منجر به خطرافتادن زیستگاه بسیاری از جانداران دیگر همچون پرنده ها و از بین رفتن لانه های آن ها شده است.

وی با بیان اینکه برآورد دقیق خسارت وارده به این زیستگاه ها نیازمند یک پروژه مطالعاتی زمان بر است، گفت: احیا و بازپروری این اکوسیستم نیازمند یک پروژه ملی است.
سیل عصر و شامگاه پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه جاری به بیش از ۲۰ کیلومتر از جاده کرج – چالوس آسیب وارد کرد و سبب انسداد این مسیر شد.
بیش از ۵۰ دستگاه خودرو در حادثه مذکور خسارت کلی و جزئی دیدند و ۱۹ نفر مصدوم شدند.
همچنین ریزش کوه و انتقال رسوب به داخل سد و رودخانه کرج سبب انسداد مسیر خروجی آب این سد شد که با تلاش گروه‌های فنی و مهندسی روز گذشته دریچه سد کرج گشوده شد اما هنوز آب رودخانه گل آلود است.

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.