تصویر
سینما می تواند فرهنگ و ارزشهای والای ایرانی-اسلامی را به عموم مردم جهان منتقل کند
24 شهریور 1401 - 9:04
2
هم زمان با فرارسیدن روز ملی سینما، با حضور سعید جابری انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز و سید محمود سرباز، سرپرست معاونت هنری و سینمائی و سمعی بصری این اداره کل، از کارگردانان و تهیه کنندگان بنام و منتخب استان در محل این اداره کل تقدیر شد.
ارسال توسط :
پ
پ

هم زمان با فرارسیدن روز ملی سینما، با حضور سعید جابری انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز و سید محمود سرباز، سرپرست معاونت هنری و سینمائی و سمعی بصری این اداره کل، از کارگردانان و تهیه کنندگان بنام و منتخب استان در محل این اداره کل شد.

سعید جابری انصاری در این نشست صمیمی با اشاره به نقش، اهمیت و اثرگذاری حوزه سینما گفت: سینما به عنوان یکی از تاثیرگذارترین رسانه در عرصه جهانی می تواند نقش بسزایی در فرهنگ سازی و تقویت روحیه جامعه ایفا کند و مدیران دستگاه های استان البرز باید بیش از پیش از این هنر و صنعت تاثیر گذار استفاده و حمایت نمایند و به کارگیری آثار تولیدی در برنامه های مختلف را در پیشبرد اهداف و هنری در نظر بگیرند.
سعید جابری انصاری افزود: حضور هنرمندان و فیلم های فاخر و سازنده در عرصه ملی و بین المللی می تواند فرهنگ و ارزشهای والای ایرانی-اسلامی را به عموم مردم جهان منتقل کند و خاستگاه اولیه هنرمندان برتر کشور، از میان فعالان با استعداد استانها است و باید این استعدادها در عرصه های بازیگری و کارگردانی و تهیه کنندگی و .
.
.
شناسائی و حمایت شوند تا بتوانیم به محصولات ارزشمند و موثری در عرصه سینما و اجتماع دست یابیم و از همین طریق نیز بتوانیم ظرفیتهای مختلف استان البرز را در حوزه هنرمندان و نیز ابعاد مختلف فرهنگی، ، و مذهبی به سراسر کشور معرفی نمائیم.
سرپرست ا در ادامه تصریح کرد: بحمداله البرز از استعدادهای بالقوه و بالفعل خوبی در حوزه سینما برخوردار است که البته باید تقویت و تکثیر شوند و از حضور هنرمندان موفق و اساتیدِ بنامِ استانی و ملی، در پرورش این استعدادها استفاده بیشتری صورت پذیرد.
وی در پایان تصریح کرد: سیاستهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در حوزه سینما کمک به رونق تولید فیلم کوتاه، رسیدگی به بحث عدالت محوری آموزش در مناطق کم برخوردار استان و شهر ، کشف و پرورش استعداد های جدید در حوزه کودک-نوجوان و جوان در عرصه و حمایت از فیلم کوتاه و استفاده از ظرفیت های نمایش فیلم و آثار سینمایی از طریق سینما سیار در مناطق کم برخوردار خواهد بود که با پیگیری جدی از مسئولین ملی و استانی و با همراهی هنرمندان سینمایی استان، برنامه های موفقی را در حیطه برگزاری جشنواره دایمی فیلم کوتاه با راه اندازی دبیرخانه دائمی این جشنواره و حضور تمامی اهالی سینمای فیلم کوتاه در کرج، احیا و اجرا خواهیم کرد .
همچنین در این نشست عابدی مدیر انجمن سینمای جوانان استان البرز جذب کمک های تولیدی فیلم کوتاه از طریق استان با حمایت اداره کل را بسیار مهم عنوان و استفاده از ظرفیت های حمایتی و تجهیزاتی برای فیلمسازان استان را با همراهی سایر دستگاه‌ها خواستار شد .
همچنین علی شهبازی مدیر انجمن سینماگران استان البرز نیز با تاکید به لزوم و تاثیر حمایت اداره کل البرز از برگزاری جشنواره های فیلم کوتاه، بر آمادگی این انجمن در برگزاری رویدادهای سینمائی تاکید کرد.
در پایان نیز سایر فیلمسازان با ارائه نقطه نظراتی پیشنهادات خود را در خصوص مسایل حوزه فیلم کوتاه، بیان نمودند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.