تصویر
سی و یکمین شورای فناوری پارک علم و فناوری البرز برگزار شد
27 مرداد 1401 - 15:06
1
سی و یکمین جلسه شورای علمی و فناوری پارک علم و فناوری البرز با حضور دکتر بهنام طالبی مدیرکل دفتر سیاستگذاری، برنامه ریزی و توسعه فناوری و نوآوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری، دکتر بهروز بادکو معاون جهاددانشگاهی و رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و .
ارسال توسط :
پ
پ

سی و یکمین جلسه شورای علمی و فناوری پارک علم و فناوری البرز با حضور دکتر بهنام طالبی مدیرکل دفتر سیاستگذاری، برنامه ریزی و توسعه فناوری و نوآوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری، دکتر بهروز بادکو معاون جهاددانشگاهی و رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و .
.

اقتصاد دانش بنیان، مهندس حمید آب روشن رئیس جهاددانشگاهی واحد علم و صنعت، مهندس حبیب اله اصغری رئیس سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی، دکتررضا شاهین فر سرپرست مرکز رشد فناوری سلامت ابن سینا، مهندس مهدی عباسی رئیس پارک علم و فناوری، دکتر جمشید شنبه زاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خوارزمی و مهندس علیرضا باباخان رئیس مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری البرز، خانم دکتر لطفی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و معاونین و مدیران پارک علم و فناوری البرز برگزار شد.
در این جلسه پس از عرض خیر مقدم از سوی آقای مهندس عباسی رییس پارک علم و فناوری البرز، مهندس بختیاری معاون فناوری پارک و دبیرشورا به ارائه گزارشی از فعالیت ها، دستاوردها و برنامه های پارک علم و فناوری البرز در ۵ ماه اول سال ۱۴۰۱ پرداخت.
سپس در بین موضوعات مطرح شده، اعضا به بیان و ارائه نظرات خود با محوریت اقدامات صورت گرفته اخیر و اهم برنامه¬های در دست اقدام، ارائه گزارش از فعالیت های پارک در خصوص شعار سال، بررسی و تصویب ساختارهای فناوری در دست اقدام و بررسی مصوبات کمیته های تخصصی پارک در خصوص پذیرش و خروج شرکت¬ها و .
.
.
پرداختند.

پیشرفت ۷۲ درصدی ساختمان مرکز نوآوری شهید سلیمانی
مهندس باباخان رئیس صندوق پژوهش و فناوری گزارشی از اقدامات صندوق که با همکاری پارک انجام شده است پرداخت و در بیان فعالیت های این صندوق به پیشرفت ۷۲ درصدی ساختمان مرکز نوآوری شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: افزایش سرمایه صندوق پژوهش و فناوری استان البرز از ۱۰ به ۳۰ میلیارد تومان، راه اندازی شرکت تولیدی خدماتی خلق آفاق با هدف تجاری سازی محصولات و راه اندازی دفتر مشترک پارک علم و فناوری البرز، صندوق پژوهش و فناوری البرز و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کشور ارمنستان در این زمینه از دیگر اقداماتی که که دنبال شده است.
در خلال این شورا خانم دکتر لطفی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان توضیحاتی در خصوص راه اندازی پردیس فناوری سلامت با همکاری پارک البرز ارائه داد و توسعه فناوری و نوآوری در این دانشگاه را مهمترین رویکرد دانشگاه دانست.

توجه جدی پارک به طرح دستیار فناوری، گرنت فناوری و تور فناوری
در ادامه این نشست مهندس بختیاری به طرح دستیار فناوری و اقدامات انجام شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: طرح دستیار و تور فناوری از برنامه های خوب وزارت علوم است که عقد توافق نامه با پنج دانشگاه و یک پژوهشگاه، ثبت نام ۱۳۴ دانشجو، و برگزاری ۶۰ جلسه مشاوره برای دانشجویان و شرکت از اقداماتی است که در این راستا انجام شده است.

وی افزود: برگزاری ۲۳ برنامه توانمندسازی، ارائه مشاوره و کارگاه های آموزشی با حجم ۲۸۶۵ نفر ساعت دوره عمومی و تخصصی و ۷۸۰ نفر ساعت دوره آموزشی/کارگاه در حوزه مالکیت فکری از دیگر اقدامات پارک در چند ماه اول سال ۱۴۰۱ است.
دبیر شورا به برگزاری سلسله نشست های انتقال تجربه با پنج صنعت بزرگ استان با ظرفیت ۴۹۰ نفر ساعت (نشست خبرگی) اشاره و تاکید کرد: از فعالان و دست اندرکاران نشست های خبرگی با حضور رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در محل این صندوق در تهران از برنامه هایی است که به دلیل اهمیت این موضوع انجام شد.
وی افزود: تور فناوری نیز با هدف توسعه مفهوم فناوری و اقتصاد دانش بنیان در میان تمامی اقشار استان برای مجموعه دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، اعضای دبیرخانه پژوهش استان، اعضای هیات علمی و روسای دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان البرز ، مدیران ستادی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نخبگان شاهد و ایثارگر، رئیس و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد، مدیران شورای اسلامی استان البرز و رئیس کل دادگستری استان و مدیران و کارشناسان این مجموعه و .
.
.
برگزار شده است.
مهندس عباسی در ادامه به پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به طرح ها اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۶۰ طرح از ۱۰۱ طرح تسهیلات اشتغال‌زایی از محل بنیاد برکت پرداخت شده است و مابقی در مراحل بررسی و پرداخت می باشند.

مصوبات سی و یکمین نشست شورای علمی و فناوری پارک علم و فناوری البرز
تصویب پرداخت هزینه طرح دستیار فناوری و طرح طرح گرنت فناوری (جوانه)، تصویب راه اندازی پردیس تخصصی فناوری و نوآوری مواد و انرژی با مشارکت پژوهشگاه مواد و انرژی، تصویب راه اندازی پردیس سلامت با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز، تصویب راه اندازی واحد اقماری ذیل مرکز رشد جامع در شهرستان اشتهارد و با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان البرز و تصویب راه اندازی خانه خلاق حوزه فناوری های نرم و صنایع از جمله مصوبات این سی و یکمین جلسه شورای فناوری پارک بود.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.