تصویر
شاخص های عفاف و حجاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ابلاغ شد
14 تیر 1401 - 11:08
2
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز: تکالیف قانونی مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرا، ابلاغ گردید.
ارسال توسط :
پ
پ

سرپرست ا: تکالیف قانونی مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب برای اجرا، ابلاغ گردید.

سعید جابری انصاری اظهار داشت: با عنایت به تکالیف و مأموریت های حاکمیت در راستای نیل به غایت نظام مقدس جمهوری اسلامی و شکوفا شدن ارزش های انقلاب اسلامی و همچنین حفظ حریم و جایگاه زن به عنوان سنبل و نماد "حیاء و پاکدامنی" در نظام اخلاقی اسلام و در راستای ضرورت و اهمیت ساماندهی وضعیت عفاف و حجاب در اداره کل و تأثیر آن بر بهبود شاخص های حیاء و پاکدامنی در دیگر حوزه های جامعه و با توجه به اینکه پوشش آراسته و توأم با وقار یکی از مهم ترین شیوه های احترام به شخصیت معنوی ارباب رجوع و از شئون خدمت رسانی می باشد، از این روی بنا به تکالیف قانونی و ذیل مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی، به پیوست "شاخص های عفاف و حجاب" تدوین شده توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، به انجمن ها،آموزشگاه ها، موسسات فرهنگی و هنری ، کانون های تبلیغاتی و سایر انجمن ها و نهادهای مرتبط با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز،ابلاغ گردید.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، تصریح کرد: در مصوبه ۴۲۷ شواری انقلاب فرهنگی مواردی از قبیل هماهنگی و نظارت بر رسانه های ارتباط جمعی همانند: روزنامه ها، مجلات و محصولات سمعی و بصری، نمایشها و .
.
.
برای توجه به فرهنگ حجاب و عفاف و رعایت آن،استفاده از ظرفیت سازمانهای فرهنگی غیر دولتی و خصوصی جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب.
، نظارت فرهنگی بر اینترنت و ایجاد سیاستهای حمایتی و هدایتی به منظور تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب و جلوگیری از ورود و گسترش مظاهر تهاجم فرهنگی، نظارت بر تشکلهای هنری – مردمی، نمایشگاه های هنری و محافل هنری عمومی مانند: کنسرتها و نمایشگاه ها در جهت رعایت عفاف و حجاب ، حمایت از انتشار نشریات تخصصی و پوشاک اسلامی و سعی در جهانی کردن این نشریات از طریق اینترنت، نظارت دقیق و اصولی بر وضعیت فرهنگی – اخلاقی سالنهای سینما و مراکز مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و.
.
.
جزء وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ذکر شده است .

جابری انصاری عنوان کرد: مسائل مطرح شده در مصوبه ۴۲۷ شورای انقلاب فرهنگی از دغدغه های حضرت آیت الله حسینی همدانی، نماینده محترم ولی فیقه در استان و امام جمعه ، دکتر عبدالهی، استاندار محترم و خانواده معظم شهدا نیز بود که انشاء الله بتوانیم با ابلاغ این مصوبه و اجرایی کردن آن گوشه ای از دغدغه های ایشان را در راستای فرهنگ عفاف و حجاب در استان البرز برطرف نمائیم.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.