تصویر
شان و منزلت استاد در همه ارکان جامعه باید حفظ گردد
01 بهمن 1402 - 15:54
3
جلسه هم اندیشی و نشست صمیمانه رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج با اعضاء هیات علمی دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار گردید.
ارسال توسط :
پ
پ

جلسه هم اندیشی و نشست صمیمانه رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد با اعضاء هیات علمی دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار گردید.

دکتر حسین کلانتری در این نشست که در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج تشکیل گردید ضمن تبریک فرارسیدن ماه رجب و بهره مندی از اعمال و فیوضات این ماه مبارک گفت: شان و منزلت استاد در همه ارکان جامعه باید حفظ گردد چونکه استاد و معلم علاوه بر نقش آموزش ، نقش انسان سازی را نیز بر عهده دارد و انسان هایی را تربیت می کند که در بعد اخلاقی، و انسان های والایی باشند و به همه اساتید تاکید می کنم بر این موضوع توجهات لازم را داشته باشید.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج دانشگاه بسیار خوبی است و دارای شان و منزلت و پیشینه خوبی از لحاظ آموزشی، پژوهشی ، فناوری و نوآوری است و در استان جای خود را گشوده و پیشرفت های چشمگیری دارد و به اعتقاد بنده دانشگاه آزاد اسلامی هیچ گونه ضعفی نسبت به دانشگاه های دولتی ندارد و ارجحیت آن از خیلی از جهات نیز می تواند بالاتر باشد، به گونه ای که در بسیاری از استان ها دانشگاه های دولتی به عنوان دانشگاه مادر شناخته می شوند ، خوشبختانه با همت ، سعی و تلاش مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز از این مبحث عبور کرده و در استان البرز روی دانشگاه آزاد اسلامی حساب های ویژه ای باز شده است و در این راستا می بایست نقش خود را به درستی ایفا نماییم.
این استاد تمام دانشگاه در جمع اعضای هیات علمی دانشکده علوم پایه ابراز داشت: علاوه بر انسان سازی، نقش اساتید در استقلال کشور هم مهم است؛ اساتید اگر تولید و یا اختراعی دارند که نیازمند حمایت و سرمایه گذاری باشد این آمادگی در مجموعه وجود دارد که از ایده ها و طرح ها حمایت نماییم.
قطعا اساتید و دانشجویانی که تولیدات فناور ی دارند که نیاز کشور را حل می کند حاضر به سرمایه گذاری در این زمینه هستیم .
وی گفت : نقش دیگر اساتید حفظ و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در این زمینه اساتید در سر کلاس های درس دقت لازم را به خرج داده و در کلاس ها بحث های اجتماعی، فرهنگی و تربیتی و آن چیزی که در راستای استقلا ل ، ارتقاء و منزلت نظام مقدس جمهوری اسلامی است را پیگیری نمایند .
دکتر کلانتری اذعان داشت: موضوع مهم دیگر شرح وظایفی است که همه ما داریم، در مجموعه هر فرد و عضو یک نقش و شرح وظیفه ای د ارد که باید به درستی ادا گردد اساتید دقت لازم را داشته باشند که علاوه بر تدریسی که در دانشکده و مجموعه دانشگاه دارند در مباحث تحقیقاتی ، بنیادی و کاربردی هم فعالیت داشته باشندو این موضوع را مد نظر قرار دهند که در کارنامه ارتقاء اساتید اهمیت بسزایی دارد.
این استاد تمام دانشگاه افزود: پاسخگویی به دانشجویان و ارباب رجوع،حرمت و احترام در تعاملات طرفین دانشجو و استاد ، راهنمایی پایان نامه هاو پرو پزال ها و تز های دکتری ، ارائه خدمات فنی و آزمایشگاهی با توجه به رشته ای که فعالیت می نمایید و همکاری با مسئول شبکه آزمایشگاهی و کارگاهی که در این زمینه اساتید می توانند خدمات ارائه کنند و هم استاد و هم دانشگاه از این خدمات بهره مند گردد که در این راستا مجموعه ای از دستگاه هایی که غیر فعال بودند را فعال کرده و به چرخه بازدهی و استفاده دانشجو و استاد باز گرداندیم و تاکید هم گردید که اگر دستگاه های که هم برای دانشجو و هم دانشگاه کارایی دارند و مورد نیاز می باشند خریداری گردند.
وی گفت: ارائه خدمات فناوری و نو آوری ، برگزاری همایش ها ، سمینارها، نشست های تخصصی ، کار گاه ها و دوره های آموزشی و توانمند سازی ، تلاش و کوشش برای ارتقاء مرتبه استادی و همچنین ارائه خدمات تخصصی به جامعه به خصوص در استان البرز که یک استان صنعتی است و می توان خدمات تخصصی خوبی به صنعت و جامعه داشتکلانتری گفت : درنیمسالی که گذشت تعهد دانشکده علوم پایه ۳۰۰۰ دانشجو بود که این مهم محقق گردید و در حوزه درآمد های شهریه ای دانشگاه نیز پیش بینی بودجه شهریه ای این دانشکده تحقق یافته است و در حوزه درآمد های غیر شهریه ای نیز مجموعه نیازمند تلاش و همت مضاعف تری می باشد تا به تحقق درآمد های غیر شهریه ای دست یابد.
در ادامه جلسه رییس دانشکده علوم پایه به گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این دانشکده پرداخت و اعضاء محترم هیات علمی حاضر در جلسه نیز به بیان نظرات و دید گاه های خود پرداخته و پیرامون مسائل موجود به بحث و تبادل نظر پرداختند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.