تصویر
شباهت علایم کرونا و آنفلوآنزا
30 مهر 1401 - 15:31
4
سخنگوی ستاد کرونای البرز با ابراز نگرانی از شیوع برخی بیماری‌های ویروسی مثل آنفلوآنزا در کنار کرونا گفت: با توجه به اینکه علایم بالینی این بیماری‌ها شباهت زیادی به هم دارد، از مردم درخواست می‌شود برای پیشگیری از ابتلا، توصیه‌های قبلی مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تزریق واکسن کرونا و آنفلوآنزا، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در مکان‌ها شلوغ را جدی بگیرند.
ارسال توسط :
پ
پ

با ابراز نگرانی از شیوع برخی بیماری‌های ویروسی مثل آنفلوآنزا در کنار کرونا گفت: با توجه به اینکه علایم بالینی این بیماری‌ها شباهت زیادی به هم دارد، از مردم درخواست می‌شود برای پیشگیری از ابتلا، توصیه‌های قبلی مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تزریق واکسن کرونا و آنفلوآنزا، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در مکان‌ها شلوغ را جدی بگیرند.

احمد مهدویبا اشاره به آخرین رنگ بندی کرونایی البرز اظهار کرد: خوشبختانه طی دو روز گذشته شهرستان اشتهارد هم از وضعیت زرد به آبی تغییر رنگ داد و در حال حاضر به جز که هنوز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد، بقیه شهرستان‌ها آبی هستند.
وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۹۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و وضعیت شیوع و ابتلا در مقایسه با هفته‌های گذشته ثابت است و تغییر محسوسی نداشته است.
وی توضیح داد: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت اخیر فوتی کرونایی نداشته‌ایم و امیدواریم وضعیت به همین شکل ادامه داشته باشد.
این مسئول با ابراز نگرانی از شیوع برخی بیماری‌های ویروسی مثل آنفلوآنزا در کنار کرونا گفت: با توجه به اینکه علایم بالینی این بیماری‌ها شباهت زیادی به هم دارد، از مردم درخواست می‌شود برای پیشگیری از ابتلا، توصیه‌های قبلی مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تزریق واکسن کرونا و آنفلوآنزا، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در مکان‌ها شلوغ را جدی بگیرند.
مهدوی اظهار کرد: دوره انتقال بیماری از فرد مبتلا به دیگران بین هفت تا ۱۴ روز است ولی سه روز اول حاد است و فرد مبتلا باید در خانه بماند و استراحت کند.

سخنگوی ستاد کرونای البرز توضیح داد: مبتلایان خوردن مایعات و میوه تازه را فراموش نکنند و بعد از اتمام سه روز اولیه بیماری، حتما با دو ماسک از منزل خارج شوند و فاصله را با همکاران و اعضای خانواده حفظ کنند.

منبع ایسنا برچسب ها: سخنگوی ستاد کرونای البرز با ابراز نگرانی از شیوع برخی بیماری‌های ویروسی مثل آنفلوآنزا در کنار کرونا گفت: با توجه به اینکه علایم بالینی این بیماری‌ها شباهت زیادی به هم دارد، از مردم درخواست می‌شود برای پیشگیری از ابتلا، توصیه‌های قبلی مبنی بر رعایت پر

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.