تصویر
شرکت‌ها باید نسبت به ظرفیت‌های قانونی مالیاتی آگاه شوند
12 مهر 1402 - 11:09
شناسه : 669659
2
مدیر کل امور مالیاتی استان در بازدید از پارک علم و فناوری البرز و در نشست مشترک خود با رییس و مدیران پارک علم و فناوری البرز و صندوق پژوهش و فناوری استان، اعلام کرد: در بحث معافیت مالیاتی شرکت های دانش بنیان تابع شرایطی هستیم که معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اعلام کرده و در این زمینه سلیقه ای عمل نمی کنیم و مدیران عامل شرکت‌ها باید نسبت به ظرفیت‌های قانونی مالیاتی آگاه شوند ، دکتر محمد رضا محمدی، معاون و مدیران و .

مدیر کل امور مالیاتی استان در بازدید از پارک علم و فناوری البرز و در نشست مشترک خود با رییس و مدیران پارک علم و فناوری البرز و صندوق پژوهش و فناوری استان، اعلام کرد: در بحث معافیت مالیاتی شرکت های دانش بنیان تابع شرایطی هستیم که معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اعلام کرده و در این زمینه سلیقه ای عمل نمی کنیم و مدیران عامل شرکت‌ها باید نسبت به ظرفیت‌های قانونی مالیاتی آگاه شوند
، دکتر محمد رضا محمدی، معاون و مدیران و .
.
.
از پارک علم و فناوری البرز و نمایشگاه دائمی آن بازدید و با دستاورد ها و برنامه های این پارک در بخش های مختلف دانش بنیان آشنا شدند.
مدیر کل امور مالیاتی استان همچنین در این نشست با اشاره به اهمیت آگاهی شرکت‌ها و واحدهای دانش‌بنیان از ظرفیت‌های قانون در بحث مالیات، گفت: شرکت‌ها باید آموزش‌های لازم در زمینه اطلاعات مالیاتی را فرابگیرند.
محمدی با اشاره به پتانسیل رشد صنعتی در استان البرز اظهار کرد: خط مشی ما در این استان تولید بوده‌است و هر ساله به این موضوع به صورت جدی و عملی توجه کرده‌ایم، در بحث معافیت‌های قانونی درباره صندوق، یکی از معافیت‌هایی که وجود دارد معافیت ۱۳۲ است و این معافیت یکی از مشوق‌هایی است که برای موسسان واحدهای تولیدی در نظر گرفته‌شده‌است.
همچنین در قانون آمده‌است که اگر واحدی در پارک علم و فناوری حضور داشته باشد و مجوز آن را داشته باشد می‌تواند از این معافیت بهره‌مند شود.
وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل عدم وجود آگاهی، برخی از افراد تصور می‌کنند که این معافیت شامل همه موارد در این زمینه می‌شود، البته کاهش نرخ مالیاتی از ۲۵ درصد به ۱۸ یا حتی ۱۵ درصد نشان می‌دهد که تلا‌ش‌های زیادی در راستای کاهش مالیات انجام شده‌است، البته درآمدهای مالیاتی افزایش پیدا کرده‌است اما نرخ مالیاتی کاهش داشته است.
وی با اشاره به موضوع معافیت شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: این موضوع از سمت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به ما اعلام می‌شود و این معاونت لیست شرکت‌هایی که مشمول معافیت می‌شوند را به ما می‌دهد، در واقع متولی این موضوع معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری است و برای استفاده درست از این ظرفیت‌های قانونی نیز باید آگاهی بخشی درستی انجام شود و با آموزش درست واحدها و شرکت‌های دانش‌بنیان، این مراکز از امتیازات قانونی که برای آن‌ها وجود دارد باخبر شوند، این بستری است که در قانون فراهم شده‌است.
محمدی با اشاره به کارکردهای گوناگون مالیات اظهار کرد: مالیات تنها به عنوان یک راه درآمدزایی برای دولت شناخته نمی‌شود، مالیات کارکردهای گوناگونی دارد و می‌تواند موجب رشد تولید شود، برای مثال در بحث مالیات موضوع ارزش افزوده نیز مطرح است.
وی با تاکید دوباره بر اهمیت موضوع آموزش تصریح کرد: ما در حال حاضر برای سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی مدرس داریم و در این زمینه با اتاق بازرگانی نیز همکاری کردیم و در خصوص سایر موارد نیز مشکلی برای برگزاری جلسات آموزشی وجود ندارد.
وی در حین توضیح با اشاره به اراضی مربوط پارک علم و فناوری البرز در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی .
گفت: باعث افتخارست با تلاش و همت مدیران پارک علم و فناوری البرز و صندوق پژوهش و فناوری استان البرز و نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی، اولین مرکز توسعه و تولید قراردادی ایران در مجتمع تحقیقاتی و ساخته شد و این موضوع رویکرد بخش خصوصی را در راستای ارتباط صنعت و دانش نشان می دهد.
گفتنی است در این نشست مهندس عباسی رییس پارک کلیاتی از امکانات و ظرفیت مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی را بیان کرد و همچنین نحوه سیاست گذاری در راستای حفظ نخبگان و فناوران در کشور مورد تاکید قرار گرفت.

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.