تصویر
شعار امسال برنامه‌های نیمه شعبان «امید، خانواده منتظر و نسل آینده» است
11 اسفند 1401 - 8:57
3
در نشست خبری برنامه‌های نیمه‌ شعبان بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) البرز مطرح شد: با توجه به حوادث چند ماه گذشته شعار امسال برنامه‌های نیمه شعبان «امید، خانواده منتظر و نسل آینده» است.
ارسال توسط :
پ
پ

در نشست خبری برنامه‌های نیمه‌ شعبان بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) البرز مطرح شد: با توجه به حوادث چند ماه گذشته شعار امسال برنامه‌های نیمه شعبان «امید، خانواده منتظر و نسل آینده» است.

به گزارش بسیج از ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا عسگری، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) البرز، در نشست خبری برنامه‌های نیمه‌ شعبان این بنیاد با بیان اینکه مهدویت تنها راه نجات بشر است، گفت: فرهنگ مهدویت از نظر در جامعه امیدآفرینی و آینده روشنی را برای مردم تبیین می‌کند.
عسگری ادامه داد: با توجه به حوادث چند ماه گذشته شعار امسال برنامه‌های نیمه شعبان «امید، خانواده منتظر و نسل آینده» است.
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) البرز با اشاره به برنامه‌های اجرایی این مرکز در ایام شعبانیه گفت: یک برنامه و جشن متمرکز و باشکوه در نیمه‌ شعبان در محدوده چهارراه هفت تیرو بلوار امامزاده حسن(ع) با عنوان «یوم‌المهدی» برگزار می‌شود.
عسگری با اشاره به برپایی ۱۱۰ موکب در ایام نیمه‌ شعبان افزود: در این برنامه اداره‌کل آموزش و پرورش البرز به تأمین محتوای برنامه و به‌ مناسب‌سازی فضای شهری برای برپایی موکب‌ها می‌پردازد.
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان البرز با اشاره به برنامه‌های این بنیاد در نیمه‌ شعبان در دو بخش گفت: بخش اول تولید محتوا و تهیه بروشورهای کودک، نوجوان و عموم مردم در قالب مسابقه و تهیه ۱۰ کلیپ کوتاه با حضور کارشناس در فضای مجازی و پخش در سیمای البرز است.
این مسئول توضیح داد: برنامه پرسش و پاسخ‌های مهدوی با حضور دانشجویان به‌صورت پادکست و بارگذاری در کانال‌های مجازی، تهیه ۱۰ متن کوتاه و اثرگذار مهدوی و ارسال به سازمان زیباسازی شهرداری برای استفاده در تابلوهای شهری، تهیه ۱۵ استوری موشن و پادکست در قالب دلگویه‌های مهدوی و زیارت آل‌یاسین از جمله برنامه‌های بنیاد مهدویت البرز است.
وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان در چند ماهه اخیر برای ایجاد اختلاف و فاصله بین نوجوانان و جوانان و انقلاب اسلامی و مهدویت بیان کرد: در همین راستا ما پویشی را برای دانش‌آموزان راه‌اندازی کردیم تا نوجوانان بتوانند اشعار و دل‌گویه‌های خود را برای ما در قالب سرود ارسال کنند و با تهیه کلیپ‌هایی از این سرودها در سطح شهر و خیابان نظر آنها را درباره امام زمان(عج) و انقلاب اسلامی جویا می‌شویم.
این مسئول با اشاره به طرح کشوری پاتوق امام زمانی گفت: حدود ۶۰ مربی ما در مدارس البرز با تشکیل حلقه‌های مهدوی به سؤالات و شبهات نوجوانان پاسخ می‌دهند و به معرفی الگوی نوجوان و جوان مهدوی در مدارس می‌پردازند.
همچنین برگزاری مسابقه مهدوی رمز یاری با محوریت ویژگی‌ها و دستاوردهای حکومت مهدوی و اهدای ۲۵ جایزه دو میلیون ریالی به برندگان و مسابقه بزرگ یاد یار به همراه پویش بچه محل و تزئینات محلات در نیمه شعبان از جمله برنامه‌های این بنیاد در دهه نیمه‌ شعبان است.
عسگری با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌هایی در دهه مهدویت بیان کرد: ۹ نفر از اساتید طراز مهدویت حوزه علمیه قم از ساعت ۲۰ به مدت ۴۵ دقیقه براساس نام‌گذاری هر روز از دهه مهدویت به نام‌های دعا، امیدآفرینی و آینده‌سازی، خانواده، تعلیم و تربیت مهدوی، دشمن‌شناسی و تقابل با فتنه‌های آخرالزمان، زن منتظر و تمدن‌ساز، انتظار، ایثار و مقاومت، معرفت محبت و یاری امام عصر(عج)، جوان منتظر نسل آینده‌ساز، انتظار، احسان و مواسات، منتظران و حفظ محیط زیست، مهدویت، عدالت و امنیت و روز جهانی مستضعفین در فضای روم و به شکل وبیناری مباحثی را مطرح و به سؤالات پاسخ می‌دهند و هر شب به ۱۲ نفر از برندگان سؤالات هدایایی اعطا می‌شود.
وی با اشاره به اعزام مبلغ به مراکز و مساجد گفت: حدود ۱۰۰ مربی کارشناس در دهه مهدویت به مراکز مختلف اعم از مساجد، مدارس و صدا وسیما اعزام می‌شوند.
همچنین در مهدیه امام حسن(ع) و مصلی کرج مراسم احیای شب نیمه شعبان برگزار می‌شود و مبلغان خود را به این مراسم‌ اعزام می‌کنیم.
به بقعه‌های متبرکه استان، حوزه‌های علمیه خواهران و برادران و استانداری نیز مبلغان ما اعزام می‌شوند.
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان البرز به برگزاری دوره‌های مهدوی ویژه کارکنان دولت نیز اشاره کرد و افزود: دوره آموزشی پلیس منتظر ویژه کارکنان نیروی انتظامی به‌عنوان دوره ضمن خدمت در حال اجراست و کلیه کارکنان دولت نیز می‌توانند با مراجعه به پرتال مهدویت و بخش مدرسه مجازی مهدویت کلیپ‌های آموزشی و معرفتی مهدویت را دیده و در آزمون شرکت و گواهینامه خود را از همان بخش دریافت کنند.
عسگری با معرفی سایر برنامه‌های دهه نیمه شعبان ادامه داد: اعزام کارشناس برای برپایی مراسم پرده‌خوانی قدرت اسلام با محوریت گفتمان انقلاب اسلامی و مهدویت که از دوران انبیا آغاز شده و با گذر از غدیر و عاشورا و عصر معاصر و انقلاب اسلامی و علائم ظهور به بیان آیات و روایات مهدوی می‌پردازد در مدارس و مساجد اجرا می‌شود.
وی برپایی نشست با نخبگان استانی و کشوری را از دیگر برنامه‌های دهه مهدویت خواند و بیان کرد: این نشست با همکاری بنیاد نخبگان به شکل حضوری و وبیناری در دهه مهدویت برگزار می‌شود.
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) البرز برگزاری ۱۰ جشن در ۱۰ بوستان این استان به همراه برنامه‌های شاد و معرفتی را از دیگر برنامه‌های این مرکز در ایام نیمه شعبان معرفی کرد و گفت: در این مراسم بروشورهای مهدوی و بسته‌های فرهنگی بین شرکت‌کنندگان توزیع می‌شود و سخنران و مبلغ و عمو روحانی برای برنامه‌های کودکان اعزام می‌شود.
وی در پایان بیان کرد: همان‌طور که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که رهبر معظم انقلاب صادر کردند با نگاه به روایات و آیات مهدوی حرکت به سمت حکومت مهدوی برنامه‌ریزی شده و از اصحاب رسانه می‌خواهیم این مهم را به‌عنوان مطالبه عمومی از مدیران دولتی برای توجه بیشتر به مباحث مهدوی در طول سال در نظر بگیرند و فقط برنامه‌های ادارات مختص به ایام نیمه شعبان نشود و رسانه‌ها نیز ستونی را در سایت‌های خبری خود اختصاص به موضوع مهدویت دهند و ما نیز در تأمین محتوا به این رسانه‌ها کمک خواهیم کرد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.