تصویر
شناخت آینده سازان از تکنولوژی فضای مجازی رویکرد آموزش و پرورش است
08 آبان 1401 - 14:16
1
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: شناخت، آگاه سازی و هوشیار نمودن دانش آموزان در مدارس نسبت به رویدادها، امکانات زیرساختی و چگونگی استفاده از تجهیزات و فناوری در فضای مجازی از جمله اهداف و محورهای پدافند غیرعامل در آموزش و پرورش است که نباید از آن غفلت کنیم.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: شناخت، آگاه سازی و هوشیار نمودن دانش آموزان در مدارس نسبت به رویدادها، امکانات زیرساختی و چگونگی استفاده از تجهیزات و فناوری در فضای مجازی از جمله اهداف و محورهای پدافند غیرعامل در آموزش و پرورش است که نباید از آن غفلت کنیم.

علی حجر گشت در مراسم نواختن زنگ پدافند غیرعامل البرز در دبیرستان متوسطه اول شهید محمد زارع آموزش و پرورش ناحیه سه ، افزود: دانش نوین، فناوری و علم جدید نیاز به نگاه نو و مراقبت دارد که دانش آموزان با توجه به دسترسی به ابزار فضای مجازی باید به این موضوع مهم توجه بیشتری داشته باشند.
وی هدف از نواختن زنگ پدافند غیرعامل در مدارس را شناساندن وظایف این حوزه شناختی و مهم به دانش آموزان عنوان کرد و اظهار دشت: پدافند غیرعامل سیاست پیشگیرانه و تسهیل مدیریت بحران در سطح ملی است و شیوع ویروس کرونا نشان داده که کشورمان در مدیریت این ویروس نسبت به تجهیزات و امکانات در اختیار توفیق خوبی داشت.
وی با تاکید بر هوشیاری هرچه بیشتر دانش آموزان نسبت به موضوعات مختلف در کشور گفت: دشمن سعی دارد با حمله سایبری و هکری، زیرساخت های ما را از کار بیندازد و یا با ایجاد ناامنی بخواهد به امنیت جامعه ضربه بزند.
حجر گشت با بیان اینکه امروز روز دانش آموز به مناسبت شهادت شهید محمد حسین فهمیده است، خاطرنشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی ۳۶ هزار دانش آموز به شهادت رسیده است.
وی ادامه داد: شهدای دانش آموز با احساس تکلیف و تبعیت از ولایت فقیه به جبهه رفتند و این حضور پر رنگ باعث شد که شهدای دانش آموز در ردیف رتبه دوم کشور قرار گیرد.
حجرگشت یادآورشد: در حادثه تروریستی حرم شاه چراغ هم از مجموع ۱۳ شهید، سه شهید دانش آموز بودند که این حادثه تلخ اهمیت امنیت در جامعه را به ما نشان می دهد.
وی اضافه کرد: حرمی که محل عبادت و زیارت است اینگونه زائرانش مورد حمله قرار می گیرند بنابراین امنیت و آرامش مهمترین سرمایه یک کشور است که در ایران به برکت خون شهدا حاصل شده است و ما باید قدر آن را بدانیم.
زنگ پدافند غیرعامل با شعار " برای مردم پدافند دانش بنیان،حفاظت از زیرساخت ها،تداوم کارکردها " در مدارس استان البرز نواخته شد که به صورت متمرکز استانی صبح امروز با حضور مدیران استانی و منطقه ای در دبیرستان متوسطه اول شهید محمد زارع در آموزش و پرورش ناحیه سه کرج توسط دانش آموز فرزند جانباز به صدا درآمد.
منبع ایرنا برچسب ها: مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: شناخت، آگاه سازی و هوشیار نمودن دانش آموزان در مدارس نسبت به رویدادها، امکانات زیرساختی و چگونگی استفاده از تجهیزات و فناوری در فضای مجازی از جمله اهداف و محورهای پدافند غیرعامل در آموزش و پرورش است که نباید از آ

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.