تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

تبریک امام جمعه شهرستان چهارباغ به مناسبت هفته دفاع مقدس کرج میزبان بزرگ ترین جشن هفته وحدت هماهنگی کامل برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانِ محلات شهر کرج انجام شد از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی کارگاه تخصصی تربیت کنشگر سواد رسانه در استان البرز برگزار شد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع تامین ۲۰ میلیون مترمکعب آب سالم برای صنایع البرز پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان

شهاب سنگ اشتهارد کجاست؟
23 اسفند 1401 - 15:23
3
بهار سال ۱۲۵۹ یک شهاب‌سنگ با ردی آتشین، مسافتی از آسمان ایران را طی کرد و در حوالی اشتهارد(غرب تهران و یکی از شهرستان‌های کنونی استان البرز) به زمین خورد.
ارسال توسط :
پ
پ

بهار سال ۱۲۵۹ یک شهاب‌سنگ با ردی آتشین، مسافتی از آسمان ایران را طی کرد و در حوالی اشتهارد(غرب تهران و یکی از شهرستان‌های کنونی استان البرز) به زمین خورد.
عشایری که آن حوالی چادر زده بودند به دنبال رد این مهمان ناخوانده فضایی رفتند و آن را از گودالی ۲.
۵ متری که بر اثر شدت برخورد ایجاد شده بود بیرون آوردند.

این شهاب‌سنگ ۵۴ کیلوگرمی که البته بدون دلیلی خاص به شهاب‌سنگ ورامین هم شهرت دارد آن موقع پس از چند بار دست به دست شدن به دربار ناصرالدین شاه تحویل و از آن زمان تاکنون به مهمترین شهاب‌سنگ ایران تبدیل شد.
شهاب‌سنگ اشتهارد دیگر شهاب‌سنگ ناصرالدین شاه بود و بعد از ناصرالدین شاه شهرتی جهانی هم پیدا کرد در حدی که ۱۶ سال بعد یعنی در زمان مظفرالدین شاه یک آمریکایی به نام «پروفسور هنری وارد» با اطلاع از وجود چنین جرم آسمانی در ایران، راهی طولانی طی کرد و برای دیدن آن در کاخ گلستان موفق شد با مظفرالدین شاه ملاقات کند.

«وارد» ابتدا از شاه می‌خواهد که به او اجازه عکاسی و وزن کردن شهاب سنگ داده شود و بعد با اصرار زیاد و گفت و گوی طولانی با مظفرالدین شاه موفق می‌شود با اره خود تکه‌ای از آن را جدا کند و برای خود داشته باشد.
البته وارد تکه‌های شهاب سنگ را بعدها به چند موزه در اروپا و آمریکا فروخت.
رد اره این تاجر اشیا عجیب هنوز بر شهاب سنگ ناصرالدین شاه باقی مانده است.

این شهاب سنگ در کاخ گلستان تهران نگهداری می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در گوشه‌ای از قسمت اصلی کاخ آن را مشاهده کنند.

منبع ایسنا برچسب ها: بهار سال ۱۲۵۹ یک شهاب‌سنگ با ردی آتشین، مسافتی از آسمان ایران را طی کرد و در حوالی اشتهارد(غرب تهران و یکی از شهرستان‌های کنونی استان البرز) به زمین خورد.
عشایری که آن حوالی چادر زده بودند به دنبال رد این مهمان ناخوانده فضایی رفتند و آن را از گودالی

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.