تصویر
شهرداری در کسب درآمدهای پایدار کوتاهی کرده است
26 مرداد 1402 - 9:03
0
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج در نطق پیش از دستور جلسه یکصد و بیست و نهم شورای شهر کرج اظهارداشت: در حال حاضر بر اساس بررسی انجام شده ، روند حوزه درآمدی شهرداری ، بیشتر وابسته بر مالیات بر ارزش افزوده است که ماهیانه از اداره کل امور مالیاتی استان البرز وصول می شود و هم چنین درآمد ناشی از احکام کمیسیون ماده صد قانون شهرداریها و یا صدور پروانه ساختمانی است؛ درصورتی که ظرفیت های بیشماری در قانون درآمدهای پایدار پیش بینی شده است.
ارسال توسط :
پ
پ

سخنگوی شورای اسلامی شهر در نطق پیش از دستور جلسه یکصد و بیست و نهم اظهارداشت: در حال حاضر بر اساس بررسی انجام شده ، روند حوزه درآمدی شهرداری ، بیشتر وابسته بر مالیات بر ارزش افزوده است که ماهیانه از اداره کل امور مالیاتی استان البرز وصول می شود و هم چنین درآمد ناشی از احکام کمیسیون ماده صد قانون شهرداریها و یا صدور پروانه ساختمانی است؛ درصورتی که ظرفیت های بیشماری در قانون درآمدهای پایدار پیش بینی شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی با ابراز گله مندی از شرایط حاکم بر حوزه درآمدی شهرداری اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ طرحی با عنوان ساماندهی و نظام بخشی استفاده اصناف مجاور پیاده روها و فضای سبز حاشیه معابر به استناد تبصره ۶ ماده ۹۶ و قانون مستثنی شدن شهرداری ها در واگذاری قسمتی از پارک ها و میادین و اموال عمومی اعم از عرصه و عیان از شمول قانون موجر و مستاجر تصویب شد که در سال ۱۴۰۱ به شهرداری تاکید کردیم تا این طرح عملیاتی شود که تاکنون محقق نشده است.
وی افزود: همین طرح در کلانشهر مشهد اجرا شد و موجب ساماندهی فضای مجاور اصناف و کسب درآمد برای شهرداری گردید ولی متاسفانه در پیچ و خم بروکراسی اداری ، این ظرفیت ابتر ماند و حتی پس از اینکه به عنوان یکی از کدهای درامدی در سال ۱۴۰۲ تحت عنوان کد منابع ۱۱۰۴۱۱ پیش بینی شد ولی بعد از گذشت ۵ ماه از سال در شهرداری اجرا نشده است.
در حالیکه از این محل حدود ۳ میلیارد تومان تا پایان سال باید درآمد داشته باشیم.
وی در خاتمه به موضوع عدم درآمد ناشی از پارک حاشیه ای و همچنین عدم وصول عوارض بار غیرمجاز می‌توانست در درآمد شهرداری تاثیر داشته باشد که تا کنون محقق نشده است.
ایزدیار خاطرنشان کرد: توجه به وصول درآمدهای پایدار وابستگی شهرداری را به درآمدهای حاصل از جرایم کمیسیون ماده صد کاهش خواهد داد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.