تصویر
شهرداری ها اعتبارات کمپ های ماده ۱۶ را پرداخت کنند
04 مهر 1402 - 11:34
شناسه : 661713
1
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج تاکید کرد: شهرداری ها تعهدات خود را نسبت به پرداخت اعتبار نگهداری از مددجویان در شهر کرج محقق کنند.

معاون ، امنیتی و فرمانداری تاکید کرد: شهرداری ها تعهدات خود را نسبت به پرداخت اعتبار نگهداری از مددجویان در محقق کنند.

دکتر مهدی آقا براری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرشهرستان که با حضور سردار حسینی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، رمجی نماینده دادستانی در امور آسیب دیدگان اجتماعی و جمعی از مسئولان در محل فرمانداری کرج برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد گفت: هزینه های نگهداری از مددجویان در کمپ کلاک هنوز توسط و تامین نشده است و تا به امروز نیز خیرین در این زمینه مساعدت و همکاری داشته اند.
وی با اشاره به اقدامات موثری که طی دو سال اخیر به همت استاندار محترم در این زمینه صورت گرفته است، افزود: از بدو تشکیل دولت سیزدهم اقدامات خوبی در استان به همت استاندار محترم صورت گرفته است و نتایج آن درسطح شهر مشهود است.

وی با تاکید بر ضرورت اقدامات پیشگیرانه در جامعه افزود: کمیته های درمان، پیشگیری و نگهداری و.
.
باید فعال تر و اقدامات موثرتری در این زمینه داشته باشند.
دکترآقابراری گفت: نگهداری و تامین اعتبار دو موضوع مهم پس از راه اندازی اردوگاه های مراقبتی بوده است که هزینه های سنگینی را نیز به همراه دارد و از شهرداری هایی که در این زمینه متعهد به همکاری بوده اند انتظار می رود با نگاه ویژه ای در این رابطه مشارکت نمایند.
دکترآقابراری گفت: با راه اندازی اردوگاه های مراقبتی بخشی از نابسامانی های بصری از چهره کلانشهر کرج رخت بربسته است اما تلاش ها برای تثبیت شرایط استمرار دارد و همین امر نیز منوط به همکاری تمامی دستگاه های مرتبط می باشد.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج تصریح کرد: تمرکز ما نباید فقط معطوف به نگهداری معتادان باشند در بحث پیشگیری و درمان نیز باید اقدامات مستمری تا پایان درمان این افراد صورت بگیرد.

وی افزود: کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در دانشگاه علوم پزشکی باید تشکیل شود و وظیفه خطیری در این رابطه وجود دارد چرا که بخشی از این افراد در طول زمان اعتیاد دچار بیماری هایی شده اند که در صورت عدم درمان کامل با ورود مجدد به جامعه اشاعه دهنده بیماری خواهند بود.
آقابراری تاکیدکرد:امکانات باید برای تمامی مراحل از ورود به کمپ تا خروج توسط دستگاه های مرتبط فراهم گردد.
گفتنی است، ۵ مرکز ماده ۱۶ شامل مرکز شاد در ، بانوان در ، ، کلاک، دایر شده است.
سردار حسینی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز نیز گفت: با اقدامات شایان توجهی که طی دو سال اخیر در زمینه راه اندازی مراکز ماده ۱۶ در استان البرز صورت گرفته است، این استان در کنار دو استان تهران و خراسان رضوی جزو استانهای برتر در زمینه ساماندهی معتادان متجاهر شناخته شده و الگوی سایر استانها برای راه اندازی مرکز ماده ۱۶ شده است.
وی افزود: ۷ سوله نیز اخیر در چهار باغ با ظرفیت ۴۰۰ تخت ایجاد شده است و مجوز مرکز بانوان نیز در جریان نهایی شدن قرار دارد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز بیان کرد: اکنون که بعد از سالها ساماندهی خوبی در زمینه جمع آوری معتادان متجاهر از میادین اصلی کلانشهر کرج صورت گرفته است باید دستگاه هایی همانند شهرداری ها که متعهد به تامین اعتبار برای هزینه های جاری این مراکز بوده اند از تلاش و کوشش دریغ نورزند.
وی افزود: هر گونه اقدام در زمینه کمک به مراکز ماده ۱۶ از آسیب های اجتماعی دامن گیر در جامعه خواهد کاست.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز گفت:تا بهمن ماه سالجاری ۲ هزار نفر ظرفیت جدید به مراکز ماده ۱۶ استان اضافه خواهد شد و با کمک خیرین زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در ۴ فاز واقع در اشتهارد برای نگهداری معتادان متجاهر کلید احداث خواهد خورد.
وی افزود: برای درمان و اشتغال این افراد در بازپروری نیز اقداماتی صورت گرفته و مجوزهایی صادر شده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز تصریح کرد: سن اعتیاد در مراکز ماده ۱۶ به ۷ تا ۱۷ سال رسیده است و باید در این زمینه تمامی دستگاه ها دلسوزانه برای ریشه کنی اعتیاد تلاش کنند.

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.