جلسه هم اندیشی هیات مدیره موسسه هنری اشراق با اعضای شورا و شهرداری برگزار گردید.

در این مراسم پس از سخنان آغازین مدیر عامل موسسه اشراق،اعضای شورا و شهرداری چهارباغ نقطه نظرات خود را در خصوص مسائل فرهنگی مورد علاقه به اشتراک گذاشتند.

ابتدا کلام اله بیات عضو شورا و هماهنگ کننده نشست ضمن معرفی حاضرین افزود: شورای چهارباغ با توجه به امکانات و توان محدود خود از برنامه های فرهنگی اجتماعی تشکل های مردم نهاد استقبال کرده و از برنامه های آئینی و فرهنگی موسسه اشراق استقبال می کند.
در ادامه حاج شوذب محمدی مدیر عامل موسسه اشراق ضمن تبریک اعیاد پیش رو افزود: موسسه اشراق تشکلی مردم نهاد در گستره ملی است ما بدوا در موسسه پیگیر امورات عام المنفعه فرهنگی اجتماعی در چهار گوشه استان البرز بوده و در این راستا دنبال ساخت درمانگاه خیریه،مجتمع فرهنگی آموزشی و مذهبی هستیم.
برای متبرک شدن فعالیت رسمی موسسه،سوم مرداد یاداواره شهدای زنجانی تبار استان البرز را در کنار مراسم طشت گذاری و اعلان عزای سیدالشهدا برگزار خواهیم کرد.
خدمت رسیدیم تا ضمن دعوت از اعضای شورا و شهردار برای حضور در مراسم، آمادگی خود را برای اجرای برنامه های مشترک فرهنگی اعلام نماییم.
رضا قاسم پور مسئول کمیته فرهنگی اشراق نیز ضمن تشکر از برپایی جلسه هم اندیشی افزود:شهرستان جدیدالتاسیس چهارباغ بامشکلات اساسی عبارت از؛ بلاتکلیفی پسماند شهری، آسیب های اجتماعی زندان های بلوار پیام و پایین بودن فصای سبز و با توجه به قولنامه ای بودن املاک عدم صدور مجوز ساخت به ویژه در ملک آباد و مهدی اباد روبروست.
ما آماده مساعدت فکری و رسانه ای جهت کاستن از مشکلات چهارباغ هستیم.
مسلم بابالو رئیس هیات مذهبی شهرستان چهارباغ نیز ضمن استقبال از برنامه های موسسه اشراق گفت:مردمان مومن و ولایتمدار چهارباغ در کنار شورا و شهرداری برای آبادانی منطقه بوده و همچنین از برنامه یاداوره شهدا و طشت گذاری اشراق استقبال می کنیم.
در ادامه مهندس خیری رئیس شورای چهارباغ ضمن استقبال از نشست هم اندیشی و دعوت موسسه اشراق برای یادواره شهدا افزود:در کنار دوستان اشراق برای برگزاری باشکوه مراسمات اعلام شده هستیم.
وی افزود:متاسفانه سود حاصل از پسماند چهارباغ(طلای کثیف)نصیب شده و شیرابه و آسیب های محیط زیستی آن سهم چهارباغ است.

در حالیکه شهرداری میلیاردها تومان از شرکت های اقماری بلوار پیام مالیات دریافت می کند ولی در ارائه تسهیلات انقباضی برخورد کرده و وظایف قانونی و سهم خود را کامل انجام نمی دهد.

مهندس رستمی دیگر عضو شورا نیز با استقبال از برنامه های فرهنگی اشراق افزود:متاسفانه سایه سنگین کرج بر سر شهرستان تازه تاسیس چهارباغ سنگینی کرده و در خیلی از مشترکات توسط شهرداری کلان مصادره به مطلوب می شویم وی افزود:خیلی از آسیب های اجتماعی و معتادین متجاهر در شهرک‌های محروم چهارباغ، دپو شده و سرریز تهران کرج بوده و تنها آسیب های آن بر سر چهارباغ آوار می شود پیگیر حل و فصل قانونی مشکلات با کرج هستیم.
در پایان مهندس قربانی شهردار چهارباغ نیز ضمن خرسندی از برپایی نشست مشترک افزود:
برای اهداف خیر موسسه اشراق و تمام تشکل‌های مردم نهاد پای کار و سهیم هستیم.
قربانی ضمن تشریح مشکلات شهرداری چهارباغ گفت:شهرداری ها ارتزاق دولتی ندارند و با کمک های مردمی در قالب مالیات،عوارض و.
.
.
اداره می شوند.
با این حال ما با افتخار پای ثابت تمام رویدادهای فرهنگی اجتماعی شهرستان خود هستیم.

تصویر