شهرداری کرج از هم‌اکنون به فکر آب‌های سطحی باشد

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات ‌شهری شورای اسلامی با اشاره به ورود شهرداری به موضوع جمع‌آوری و ساماندهی آب‌های سطحی گفت: آب‌های سطحی با هدف پیشگیری از آب‌گرفتگی معابر و تقویت سفره‌های زیر زمینی در زمان بارش‌ها باید مهار شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، پیش از ظهر امروز _چهارشنبه هجدهم مهر_ در کمیسیون تلفیق در بررسی تفریق بودجه شهرداری، اظهار کرد: از هفت سال پیش تاکنون پروژه‌های مهمی برای جمع‌آوری رواناب‌ها و سیلاب‌ها اجرا کرده که الگوی موفقی بوده است.

وی افزود: پس از احداث تصفیه‌خانه و تجمیع فاضلاب خروجی منازل و انتقال به خارج از شهر به جهت اینکه سهم و درصد بالای تأمین آب شرب از منابع زیرزمینی است و همچنین قطع ارتباط جریان تزریق منابع زیرسطحی آب دشت کرج در بالادست و کاهش میزان رسوب آب به سفره از چاه‌های فاضلاب قدیمی نیز پس از اتصال به فاضلاب قطع شده است، با تشدید افت سفره زیرزمینی مواجه هستیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: از سویی سطح بالای آسفالت در شهر مانع رسوب رواناب‌های ناشی از بارندگی و روند طبیعی جذب آب در خاک می‌شود و فیزیک، مکانیک خاک و سطوح آب در سفره زیرزمینی تحت تأثیر قرار گرفته است.

اعتصامی تصریح کرد: باید سیاست‌های اصلاحی در مدیریت منابع از جمله حفر چاه‌های جذبی برای تزریق آب سطحی به خاک، احداث تصفیه‌خانه‌های محلی جهت استفاده از پساب برای فضای سبز و جداسازی شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی فاضلاب خام در برنامه‌های آینده شهرداری کرج قرار گیرد.

منبع: ایمنا – البرز

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر