تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان کی گفته نوجوانا نمی‌تونن دنیا رو تغییر بدن؟ الهه قدمی ۱۳ ساله با کتابش ثابت کرد می‌تونن! البرز در آموزش مهارت ها رتبه برتر کشور را دارد طرح آموزشی و اطلاع رسانی بصیرت مجازی در البرز آغاز شد انسداد چاه‌های غیر مجاز آب البرز نیازمند تامین اعتبار است ساخت ۲ بیمارستان طالقان و کمالشهر با سرعت پیش می رود تیم دوچرخه سواری پسران نوجوان البرز به مقام قهرمانی کشور رسید بهسازی ۲۶۴ هزار مترمربع فضای آموزشی توسط جهادگران البرزی ۱۴۳ مدرسه توسط جهادگران البرزی رنگ آمیزی شد ایده پردازان مورد حمایت صندوق پژوهش البرز قرارمی گیرند جشنواره اینترنت پرسرعت زنگ‌ آخر شرکت‌ مخابرات‌ ایران آغاز شد هفته تعاون، فرصتی برای تقویت بخش تعاون در اقتصاد کشور هرآنچه باید از نتایج روز نخست مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال بانوان کشور بدانید معاون استاندار البرز: کرج به کارگاه عمرانی تبدیل شده است دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۲۰ فقره سرقت در کرج

شهرداری کرج در اجرای بند (ت) تبصره ۶ بودجه کشور در حدود اختیارات قانون عمل می‌کند
31 مرداد 1402 - 16:41
2
قائم مقام شهردار کرج گفت: در راستای اجرایی شدن بند (ت) تبصره قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کشور با رویکرد استفاده حداکثری و بهینه از این ظرفیت قانونی و با هدف تسریع و سهولت در اجرای این قانون و استفاده به موقع حداکثری از ظرفیت‌های نهفته در آن جهت تعیین تکلیف ساختمان‌هایی که بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه ساخته شدند، دستورالعمل اجرایی بند (ت) تبصره ۶ قانون بودجه سال جاری کشور ابلاغ شد.
ارسال توسط :
پ
پ

قائم مقام شهردار گفت: در راستای اجرایی شدن بند (ت) تبصره قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کشور با رویکرد استفاده حداکثری و بهینه از این ظرفیت قانونی و با هدف تسریع و سهولت در اجرای این قانون و استفاده به موقع حداکثری از ظرفیت‌های نهفته در آن جهت تعیین تکلیف ساختمان‌هایی که بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه ساخته شدند، دستورالعمل اجرایی بند (ت) تبصره ۶ قانون بودجه سال جاری کشور ابلاغ شد.

افراسیاب شجاعی در بیستمین جلسه کمیته تخصصی بند (ت) تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ کشور که با حضور معاونین و مدیران کل ستادی عضو کمیته و مدیران مناطق ۱۰‌گانه برگزار شد؛ اظهار کرد: شهرداری کرج در اجرای بند (ت) تبصره ۶ بودجه کشور در حدود اختیارات قانون عمل می‌کند.
شجاعی با تاکید بر استفاده حداکثری و بهینه از این ظرفیت قانونی اظهار کرد: مدیران مناطق در خصوص اجرای این بند از قانون در رابطه با املاک تجاری با جدیت بیشتری اقدام کنند.
این مسئول عنوان کرد: برای اجرایی شدن این بند تا کنون جلسات متعددی با معاونت شهرسازی و معماری، مدیران مناطق، اداره کل حقوقی برگزار و با توجه به گزارش ارائه شده توسط مدیران مناطق ۱۰ گانه شهرداری کرج موضوعات و مشکلات مطرح شده بررسی شد.
قائم مقام ضمن طرح‌کردن برخی چالش‌های موجود در اجرای این بند ت تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲، راهکارهایی برای پیشبرد موضوع در مناطق پیشنهاد داد.

وی با اشاره به ظرفیت قانونی و محدودیت زمانی در اجرای بند (ت) تبصره ۶ قانون بودجه کشور، گفت: در حال حاظر تعداد سه هزار و ۱۵۴ پرونده توسط مالکین ثبت درخواست شده و مالکین تا پایان شهریور ماه مهلت ثبت درخواست جهت رسیدگی به پرونده خود را دارند.
شایان ذکر است، بند ۲ ذیل بند ت تبصره۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور اشاره دارد: «چنانچه ساخت و ساز صورت گرفته، برخلاف مفاد پروانه یا بدون پروانه ساختمانی بوده و لکن شهرداری، آن مستحدثات را از نظر اصول سه‌گانه فنی، بهداشتی و شهرسازی تأیید نماید، پس از احراز مالکیت مالک، وی موظف است علاوه بر عوارض صدور پروانه نسبت به بخش پرداخت نشده (که براساس نرخ روز توسط شهرداری محاسبه می‌گردد.
) جریمه بر مبنای هر متر مربع، به ترتیب بنای مسکونی دو برابر و بنای تجاری و اداری سه برابر ارزش معاملاتی سال ۱۴۰۲ (موضوع قانون مالیات‌های مستقیم) را تا پایان دی سال۱۴۰۲ مطابق برگه پرداخت صادرشده به حساب شهرداری واریز نماید، احکام صادر شده قطعی مبنی بر قلع و قمع با تأیید شهردار، با رعایت مفاد این قسمت به واریز نقدی عوارض بدل خواهد شد و در صورت عدم واریزی نقدی و صد در صدی(۱۰۰%) عوارض و جریمه تا تاریخ ۱۴۰۲/۹/۳۰ مجدداً به حکم اولیه باز خواهد گشت.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.