تصویر
شوق قرآن آموزی و تقویت انس با قرآن را باید در کودکان ایجاد کنیم
09 اسفند 1401 - 15:16
4
دوره توانمندسازی مربیان کودکستان های استان البرز با حضور جناب آقای اکبری نیا و سرکار خانم قنبری، کارشناسان دفتر پژوهش و برنامه ریزی درسی پیش از دبستان در استان البرز برگزار گردید.
ارسال توسط :
پ
پ

دوره توانمندسازی مربیان کودکستان های استان البرز با حضور جناب آقای اکبری نیا و سرکار خانم قنبری، کارشناسان دفتر پژوهش و برنامه ریزی درسی پیش از دبستان در استان البرز برگزار گردید.

حسینی معاون آموزش ابتدایی استان البرز گفت : هدف از برگزاری این دوره، توانمندسازی و ارتقاء صلاحیت های حرفه ای و قرآنی مربیان کودکستان ها است.
معاون آموزش ابتدایی استان البرز اظهار داشت : شوق قرآن آموزی و تقویت انس با قرآن را باید در کودکان ایجاد نماییم و این مهم توسط مربیانی راهبری خواهد شد که مهارت لازم در این خصوص را داشته و کسب نمایند.
وی گفت : آموزش قرآن و مفاهیم قرآنی نیز مانند هر دانش و مهارت دیگری نیاز به شناسایی و به کارگیری اصول و روش های صحیح، موثر و کارآمد متناسب با کودکان را دارد و همان گونه که امام صادق (ع) فرمودند: "اَلْعَامِلُ عَلَى غَیْرِ بَصِیرَهٍ کَالسَّائِرِ عَلَى غَیْرِ اَلطَّرِیقِ لاَ یَزِیدُهُ سُرْعَهُ اَلسَّیْرِ إِلاَّ بُعْداً" کسی که بدون بصیرت دست به انجام کاری بزند مانند رونده در بیراهه هایی است که هر چه سرعتش بیشتر باشد از مقصد دورتر خواهد شد.
بنابراین از طریق شناخت کودکان و به کارگیری روشهایی مانند: بازی و یادگیری، قصه گویی، نمایش و .
.
.
.
و با رعایت اصل تدریج و استمرار و همچنین در نظرگرفتن توان و استعداد کودکان و ارائه الگوی شنیداری آنان را به یادگیری قرآن تشویق وعلاقه مند نماییم.
قابل ذکر است در این نشست اکبری نیا کارشناس دفتر پژوهش و برنامه ریزی درسی پیش از دبستان نسبت به رصد کیفی و سنجش اثربخشی "دوره توانمندسازی قرآنی مربیان پیش دبستانی" که در تابستان برای این عزیزان برگزار شده بود پرداختند و این دوره را مقدمه ای برای برگزاری دوره توانمندسازی قرآنی به صورت فراگیر و کشوری دانستند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.