تصویر
صداقت را جایگزین دروغ مصلحتی کنید
31 مرداد 1402 - 13:11
شناسه : 629102
2
امام جمعه فردیس وجود اخبار صحیح، شفافیت و رفع ابهام از موضوعات مبتلابه جامعه و ایجاد شبکه انتشار خبر خوب را از راهکارهای مقابله با یاس آفرینی دشمنان دانست و گفت: شفافیت در عملکرد و صداقت به جای دروغ مصلحتی، جلوی شایعه‌پراکنی را می‌گیرد.
ارسال توسط :
پ
پ

امام جمعه وجود صحیح، شفافیت و رفع ابهام از موضوعات مبتلابه جامعه و ایجاد شبکه انتشار خبر خوب را از راهکارهای مقابله با یاس آفرینی دشمنان دانست و گفت: شفافیت در عملکرد و صداقت به جای دروغ مصلحتی، جلوی شایعه‌پراکنی را می‌گیرد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی،‌ امام جمعه فردیس در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان که صبح امروز در دفتر امام جمعه برگزار شد، به شایعه پذیری به عنوان یکی از آفات جامعه اشاره و اظهار کرد: شایعه‌پذیری در جامعه امنیت و آسایش مردم را مختل می‌کند و حتی می‌تواند زمینه‌ساز اغتشاشات و آشوب در جامعه باشد.
بهترین و مقدس‌ترین افراد مورد هدف شایعات قرار می‌گیرندو مردم به راحتی فریب شایعات را می‌خورند.
وی در خصوص راهکارهای مقابله با شایعه پراکنی، افزود: وقتی خبرصحیح در دسترس افراد جامعه نباشد، مردم خبرسازی می‌کنند و شایعه ایجاد می‌شود.
همچنین ابهام در موضوعات موجب شایعه می‌شود.
ایجاد شبکه توزیع خبر خوب، شفاف‌سازی و بیان به موقع خبر، شفافیت در عملکرد و آمار و صداقت به جای دروغ مصلحتی، جلوی شایعه‌پراکنی را می‌گیرد.
هیچ مصلحتی بهتر از صداقت نیست.
‌بیان صادقانه موضوعات و بهره ‌گیری از مشارکت مردم یکی از راهکاری جلوگیری از شایعات است؛ در بحران آب اگر مردم را در جریان مشکلات قرار بدهیم، در صرفه‌جویی آب کمک می‌کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی فردیس افزایش سواد رسانه‌ای را یکی از راهکارهای جلوگیری از شایعه پراکنی در جامعه برشمرد و گفت: افزایش سواد رسانه‌ای در بین رسانه‌ها، مردم و مسؤولان، افزایش سواد حقوقی در سطح جامعه و تلاش برای افزایش رضایتمندی مردم یک ضرورت است.
‌ نارضایتی ها بهترین زمینه را برای ایجاد شایعه فراهم می‌کند.
‌وی ایجاد برادری و نفرت زدایی را در مقابله با شایعه‌پراکنی ضروری دانست و افزود: شایعه در محیط مالامال از نفرت‌ها بیشتر رشد می‌کند.
پذیرندگان شایعات سیاسی کسانی هستند که به دولت و نظام اعتماد ندارند.
ایجاد اعتماد ملی و مردمی مهمترین سرمایه اجتماعی نظام است و دشمن تلاش می‌کند اعتمادزدایی کند‌.
افزایش مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف موجب افزایش اعتمادسازی است.
امام جمعه فردیس در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر سلامت اداری و جلوگیری از رانت خواری در ادارات، گفت: پیگیری امور شهروندان و تکریم ارباب رجوع وظیفه مسؤولان است و رضایتمندی و اعتماد به مسؤولان نظام را در بین مردم افزایش می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه تریبون نمازجمعه فقط مخصوص نماز جمعه نیست، بیان کرد: جهاد تبیین مهندسی معکوس در مقابل ناامیدسازی در جامعه است.
‌ همه دستگاه‌ها می‌توانند با هماهنگی ستاد نمازجمعه در این مراسم، میز خدمت برگزار کنند و مسؤولان برای بیان عملکرد خود از تریبون نماز جمعه استفاده کنند.

منبع فارس برچسب ها: امام جمعه فردیس وجود اخبار صحیح، شفافیت و رفع ابهام از موضوعات مبتلابه جامعه و ایجاد شبکه انتشار خبر خوب را از راهکارهای مقابله با یاس آفرینی دشمنان دانست و گفت: شفافیت در عملکرد و صداقت به جای دروغ مصلحتی، جلوی شایعه‌پراکنی را می‌گیرد.
امام جمعه ف

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.