پ
پ


تقریباً هر سازمانی که با افکار عمومی سروکار دارد و نیازمند ارائه‌ تصویرِ روشنی از خود نزد آن است، گونه‌ای از روابط عمومی را به خدمت می‌گیرد.
محمد جعفری/روابط عمومی اصلی‌ترین حلقه ارتباط بین مدیران، کارکنان و جامعه است و توسعه و یک جامعه در گرو توزیع عادلانه اطلاعات، روشن‌گری افکارعمومی است. در سال های اخیر شاهد نقش روابط عمومی در تصمیم گیری های کلان مدیریتی و استراتژیک یک سازمان و نهاد هستیم و این امر به مرور زمان در عصر ارتباطات یک ابزار مدیریتی برای فعالیت های علمی ، حرفه ای و الکترونیکی بسیار قوی به شمار می رود و همانطور که محرز است با پیگیری ها و تلاش مجدانه دست اندرکاران روابط عمومی و جامعه در ایران ، جایگاه ویژه ای به این عرصه داده شده است . روابط‌عمومی راهی برای برقراری ارتباط بین سازمان‌ها و مخاطبان هدف آنهاست.روابط عمومی، روبه‌رو شدنِ یک سازمان یا مؤسسه با مخاطبانش را از طریق پرداختن به موضوعات و مطالب و ی انجام می‌دهد که به منافعِ مشترک آن‌ها مربوط است. صداقت و شفافیت امروزه به الزامی برای روابط‌عمومی‌ها تبدیل شده است. بسیاری از بحران‌ها با دروغ و دستکاری اطلاعات شروع شده و نهادهای مربوطه را ورشکسته کرده یا خوش‌نامی آنان را از بین برده است. منافع کسب‌وکار روابط عمومی امروزه ایجاب می‌کند که شفافیت در ارتباط با مخاطبان وجود داشته باشد. از بین رفتن اعتماد نهادی، یکی از مهم‌ترین مشکلات امروز کشور است که عملکرد روابط عمومی‌ها در آن نقش مهمی داشته است‌.یک جنبه کلیدی از روابط‌عمومی صداقت است. سازمان‌ها باید در برقراری ارتباط با مخاطبان خود صادق و شفاف باشند. این شامل ارایه اطلاعات دقیق و به‌روز است، همچنین صداقت در مورد نقاط قوت و ضعف سازمان.صداقت برای روابط‌عمومی مهم است زیرا به ایجاد اعتماد و احترام کمک می‌کند. هنگامی که مردم احساس می‌کنند سازمانی با آنها صادق است، بیشتر احتمال دارد به آن اعتماد کنند و از آن خرید کنند. همچنین احتمال بیشتری دارد که مردم از سازمانی که با آنها صادق است حمایت کنند.صداقت برای روابط‌عمومی مهم است زیرا به جلوگیری از بحران‌ها کمک می‌کند. هنگامی که سازمانی صادق است، کمتر احتمال دارد دروغ یا اطلاعات گمراه کننده منتشر کند. این امر می‌تواند به جلوگیری از بحران‌هایی مانند بحران‌های اعتباری و بحران‌های رسوایی کمک کند.در مجموع، سازمان‌هایی که در برقراری ارتباط با مخاطبان خود صادق هستند، بیشتر احتمال دارد در بلندمدت موفق شوند. روابط عمومی ها باید صداقت و شفافیت را در پاسخگویی به مردم سرلوحه کار خود قرار داده و شرایط مناسبی را فراهم کنند تا مردم بتوانند حرف خود را به مسئولان برسانند. نسخه قابل چاپ

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر