تصویر
ضرورت اجرای اقدامات آبخیزداری با مشارکت خیرین و جوامع محلی
03 اسفند 1401 - 9:05
1
جلسه ای با حضور فرماندار، سرپرست معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چهارباغ و خیرین آبخیزداری و آبخوان‌داری با هدف اجرای اقدامات ابخیزداری با مشارکت خیرین و جوامع محلی و مسئولین شهرستان در فرمانداری شهرستان چهارباغ برگزار گردید.
ارسال توسط :
پ
پ

جلسه ای با حضور فرماندار، سرپرست معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و خیرین آبخیزداری و آبخوان‌داری با هدف اجرای اقدامات ابخیزداری با مشارکت خیرین و جوامع محلی و مسئولین شهرستان در فرمانداری شهرستان چهارباغ برگزار گردید.

جلسه ای با حضور فرماندار، سرپرست معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چهارباغ و خیرین آبخیزداری و آبخوان‌داری با هدف اجرای اقدامات ابخیزداری با مشارکت خیرین و جوامع محلی و مسئولین شهرستان در فرمانداری شهرستان چهارباغ برگزار گردید.
علی شهبازی سرپرست معاونت آبخیزداری البرز، ضمن از فرماندار و خیرین درحوزه منابع طبیعی و آبخیزداری، گفت: انجام فعالیتهای تخصصی و هر نوع فعالیت دیگر در این حوزه بدون توجه به مشارکت ساکنین حوزه های آبخیز توفیق چندانی نخواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد مشارکت جوهره اصلی و در مرکز برنامه های آبخیزداری قرار دارد؛ بنابراین لازم است که بحث مشارکت بهره برداران در طرحهای این مجموعه مورد توجه جدی قرار گیرد.
شهبازی گفت: موفقیت در طرحهای آبخیزداری بستگی زیاد به میزان مشارکت مردم در تمامی فرآیندهای تصمیم گیری، اجرا و نظارت و نگهداری از طرحها دارد.
سرپرست معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز افزود: باعنایت به محدودیتهای منابع آب درکشور خاصه دراقلیم خشک و نیمه خشک کشور بیلان منفی آبخوانهای زیرزمینی و دیگر چالش پیش رو در این زمینه اهمیت پرداختن به آبخیزداری در سرزمین خشک و نیمه خشک را دو چندان نموده که این امر بدون حضور مردم میسر نخواهد بود.
در ادامه داود جعفری فرماندار شهرستان چهارباغ، منابع طبیعی را یکی از موهبت های الهی برشمرد که نیازمند نگهداری و صیانت برای تداوم حیات می باشد.
وی با بیان اینکه بی گمان هر موضوعی با روش و علم مرتبط با خود حراست و نگهداری می شود افزود: راه حل حفظ و حراست از منابع طبیعی اجرای اقدامات آبخیزداری با مشارکت خیرین و جوامع محلی می باشد.
فرماندار شهرستان چهارباغ خاطرنشان کرد: بی گمان بهره برداری مناسب و درست از منابع طبیعی و اجرای اقدامات ابخیزداری با مشارکت و همراهی مردم و خیرین، ثمره و فواید بی شماری از جمله تقویت پوشش گیاهی، کاهش خسارات ناشی از سیل های ویرانگر، تغذیه سفره های زیرزمینی، افزایش تولید محصولات را در بر خواهد داشت که موارد مذکور تاثیر بسزایی در امنیت حیاتی و عذایی دارد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.