تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

تبریک امام جمعه شهرستان چهارباغ به مناسبت هفته دفاع مقدس کرج میزبان بزرگ ترین جشن هفته وحدت هماهنگی کامل برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانِ محلات شهر کرج انجام شد از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی کارگاه تخصصی تربیت کنشگر سواد رسانه در استان البرز برگزار شد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع تامین ۲۰ میلیون مترمکعب آب سالم برای صنایع البرز پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان

ضرورت افزایش تعامل میان سازمان دامپزشکی کشور و موسسه رازی
21 دی 1402 - 9:41
3
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با تاکید بر ضرورت افزایش تعامل دوسویه با سازمان دامپزشکی کشور، گفت: موسسه رازی امانت کشور و متعلق به مردم ایران است و بال مهمی برای تحقیق و فناوری سازمان دامپزشکی است که با بهبود و تقویت روابط با سازمان، بیش از پیش در این حوزه موفق خواهیم بود.
ارسال توسط :
پ
پ

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با تاکید بر ضرورت افزایش تعامل دوسویه با سازمان دامپزشکی کشور، گفت: موسسه رازی امانت کشور و متعلق به مردم ایران است و بال مهمی برای تحقیق و فناوری سازمان دامپزشکی است که با بهبود و تقویت روابط با سازمان، بیش از پیش در این حوزه موفق خواهیم بود.

دکتر علی اسحاقی در بازدید رئیس سازمان نظام دامپزشکی و جلسه مشترک با هیئت رئیسه این مجموعه و نیز برگزاری شورای مرکزی نظام دامپزشکی، در موسسه رازی اظهار کرد: موسسه دو ماموریت اصلی را بر عهده دارد که یکی تولید فرآورده های بیولوژیک به ویژه واکسن و تمرکز دیگر آن در بحث تحقیقات یعنی تحقیق و توسعه(R&D) و تحقیقات در حوزه بیماری های دامپزشکی است.
وی افزود: صد سال پیش زمانی که دو موسسه رازی و پاستور شکل گرفتند، وظیفه تحقیقات در حوزه دام و طیور و بیماری های دامپزشکی به عهده رازی و تحقیقات در زمینه بیماری های پزشکی به عهده پاستور نهاده شد.
رئیس موسسه رازی تاکید کرد: تمامی فرآورده های موسسه حاصل تحقیق و توسعه در رازی بوده و هیچ یک از طریق انتقال تکنولوژی ایجاد نشده است.
وی با اشاره به وجود ۱۵ آزمایشگاه مرجع در حوزه تحقیقات دامپزشکی در موسسه رازی خاطرنشان کرد: در حوزه تحقیقات دامپزشکی نیز ۱۵ آزمایشگاه تشخیص وجود دارد، از جمله آزمایشگاه رفرانس تب برفکی، پاستورلا، نیوکاسل، آزمایشگاه بین المللی آبله گوسفند و بز، آزمایشگاه تشخیص آنفلوانزای فوق حاد با استقرار ایزولاتور سطح ۳ و نیز آزمایشگاه سطح ۳ که در زمان تولید واکسن کووید موسسه رازی خریداری کردیم و جداسازی ویروس کووید و تست های مربوطه در آن آزمایشگاه انجام می شد.

دکتر اسحاقی با اشاره به هزینه ساخت و نگهداری بالای آزمایشگاه بین المللی آبله گوسفند و بز گفت: با توجه به اینکه این ازمایشگاه متعلق به کشور است، با ارسال نمونه از سوی سازمان دامپزشکی کشور، می توانیم اقدامات لازم را جهت شناسایی و تحقیقات در این زمینه انجام دهیم که نیازمند همراهی سازمان دامپزشکی کشور است.
وی به شعب ششگانه موسسه رازی در سطح کشور اشاره کرد و افزود: علاوه بر عدم تمرکز تولید واکسن در یک نقطه، رصد و شناسایی بیماری ها در محدوه و تحقیقات در این زمینه، بر عهده شعب موسسه رازی است.
عضو هیئت علمی موسسه رازی از ارتباط مطلوب و شایسته شورای تحقیقات دامپزشکی در سال های اخیر با این مجموعه خبر داد و گفت: وظایفی در این شورا برای موسسه رازی تعریف می شود که ما با تمرکز به آن موارد فعالیت می کنیم.
وی با تاکید بر اینکه تحقیقات در موسسه رازی بر اساس نیاز انجام می شود و ارتباط بسیار خوب صنعت و دانشگاه از ابتدا در موسسه رازی وجود داشت، افزود: ارتقا کیفیت فرآورده های موجود و نیز تولید فرآورده های جدید بر اساس نیاز نیز بر اساس تحقیقات و پژوهش انجام می شود.
رئیس موسسه رازی خاطرنشان کرد: در حوزه تحقیقات دامپزشکی نیز تلاش می کنیم با برنامه ریزی بیش از گذشته پاسخگوی نیاز سازمان دامپزشکی باشیم.
وی اظهار کرد: منظومه ای که باعث می شود صفر تا صد فعالیت های لازم برای تولید واکسن و فرآورده های بیولوژیک انجام شود، در موسسه رازی وجود دارد و به همین دلیل بود که در زمان کووید و ساخت واکسن زودتر از سایر مراکز به نتیجه رسیدیم و اما متاسفانه اتفاقاتی در وزارت بهداشت سبب شد در بهمن ماه فاز بالینی اجرا شود.
دکتر اسحاقی فرسودگی زیرساخت ها را یکی از مهمترین مشکلات رازی عنوان کرد و گفت: برای نوسازی و بهسازی ساختمان ها و تجهیزات نیازمند افزایش بودجه هستیم چراکه موسسه رازی امانت کشور ایران در دست ماست و متعلق به مردم ایران است و بال مهمی برای تحقیق و فناوری سازمان دامپزشکی است، که امید است با بهبود و تقویت روابط با سازمان، مشکلات کشور را در این حوزه مرتفع کنیم.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.