تصویر
ضرورت تحقق اهداف تأمین امنیت غذایی و افزایش تولید محصولات آبزی
30 آذر 1402 - 16:58
2
رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی از برگزاری هفتمین کنگره بین‌المللی تحقیقات آموزش شیلات کشور و رویداد فناوری‌های نوین شیلاتی خبر داد و گفت: زمینه سازی برای افزایش دوبرابری تولید محصولات آبزی از اهداف این کنگره است.
ارسال توسط :
پ
پ

رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی از برگزاری هفتمین کنگره بین‌المللی تحقیقات آموزش شیلات کشور و رویداد فناوری‌های نوین شیلاتی خبر داد و گفت: زمینه سازی برای افزایش دوبرابری تولید محصولات آبزی از اهداف این کنگره است.

سید داوود حاجی میررحیمی، رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی در نشست خبری که در خصوص هفتمین کنگره بین‌المللی تحقیقات آموزش شیلات کشور در مرکز بین المللی آموزش عالی امام خمینی برگزار شد، اظهار کرد: هفتمین کنگره بین المللی تحقیقات شیلات و آبزیان کشور و رویداد فناوری‌های نوین شیلاتی با حضور ایران و ۱۷ کشور از سراسر دنیا در روزهای سوم و چهارم دی ماه به میزبانی استان البرز در مرکز آموزش عالی امام خمینی برگزار می‌شود.
وی افزود: این کنگره با رویکرد آموزش، توانمندسازی و کار آفرینی در صنعت شیلات و آبزیان کشور به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و هدف اصلی آن افزایش دانش و اطلاعات دست اندرکاران شیلات و آبزیان کشوردر راستای تحقق سیاست‌های کلان تامین امنیت غذایی است.
رئیس هفتمین کنگره بین المللی تحقیقات شیلات و آبزیان کشور گفت: با توجه به سیاست های پیش بینی شده در برنامه هفتم توسعه، کشور باید در مسیر اقتصاد دریا محور حرکت کند که تحقق اهداف آن نیازمند توسعه منابع انسانی در صنعت شیلات آبزیان کشور است.
این کنگره می‌تواند نقش مهمی در حوزه توسعه منابع انسانی در صنعت شیلات ایفا کند.
وی افزود: در هفتمین کنگره بین المللی تحقیقات شیلات و آبزیان کشور بیش از ۱۸۰ مقاله در حوزه های مختلف شیلات از تولید، تجارت، کار آفرینی و شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود.
میررحیمی با اشاره به مسوولیت مرکز آموزش عالی امام خمینی درحوزه آموزش، بیان کرد: مستندات مربوط به کنگره تهیه ‌و در اختیار اتحادیه ها، محققین و کارشناسان و مروجین بخش در حوزه آبزیان و شیلات قرار می‌گیرد.
همچنین به دنبال برگزاری کنگره، رویداد کار آفرینی و کسب و کارهای نوپای صنعت شیلات آبزیان برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم فضا و امکانات کسب و کار در اختیار افراد منتخب قرار بگیرد و آنها را به سرمایه گزاران علاقمند به فناوری‌های نوین شیلاتی معرفی می‌کنیم.
مدیر مرکز آموزش عالی امام خمینی با اشاره به وجود ۵۸۰۰کیلومتر مرز دریایی ایران و موقعیت ژئوپلوتیک ویژه کشور، گفت: قدرت سرزمینی و ژئوپلوتیک دریایی ایران مزایای بسیاری دارد که یکی از وجوه آن امنیت غذایی است.
ما تلاش می‌کنیم از این موقعیت، کشور را بهره‌مند کنیم.
وی با اشاره به اینکه میزان تولید محصولات دریایی کشور یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن است، بیان کرد: اگر این میزان تولید آبزیان را با ۱۲۵ میلیون تن محصولات کشاورزی قیاس کنیم، حدود یک درصد از بخش کشاورزی را تولیدات دریایی تشکیل می‌دهد که بخش مهمی از آن به پرورش آبزیان در داخل سرزمین مربوط می‌شود.
میررحیمی با اشاره به اهمیت تولید محصولات آبزیان در تامین امنیت غذایی، گفت: دست اندرکاران صنعت شیلات کشور در افق ۱۴۰۴، دوبرابر شدن تولید محصولات آبزی را پیش‌بینی کردند.
تحقق این امر نیازمند توسعه منابع انسانی، کارآفرینی و توانمندسازی صنعت شیلات کشور است و برگزاری هفتمین کنگره بین المللی تحقیقات شیلات و آبزیان می‌تواند در این حوزه نقش مهمی داشته باشد.
وی با بیان اینکه بیش از ۳۴ مرکز تحقیقات و کشاورزی منطقه ای استان تلاش می‌کنند، شیلات کشور در مسیر توسعه حرکت بهتری داشته باشد، گفت: میانگین سرانه مصرف سالانه آبزیان در کشور ما ۱۳ کیلوگرم است.
درحالیکه میانگین مصرف جهانی تقریبا دوبرابر این مقدار و حدود ۲۶ کیلوگرم است که میزان مصرف در کشورهای مختلف متفاوت است.
با توجه به اهمیت پروتئین محصولات دریایی در سلامت انسان، نیاز است به میانگین مصرف جهانی برسیم.

منبع فارس برچسب ها: رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی از برگزاری هفتمین کنگره بین‌المللی تحقیقات آموزش شیلات کشور و رویداد فناوری‌های نوین شیلاتی خبر داد و گفت: زمینه سازی برای افزایش دوبرابری تولید محصولات آبزی از اهداف این کنگره است.
‌ رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی ا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.