تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

تبریک امام جمعه شهرستان چهارباغ به مناسبت هفته دفاع مقدس کرج میزبان بزرگ ترین جشن هفته وحدت هماهنگی کامل برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانِ محلات شهر کرج انجام شد از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی کارگاه تخصصی تربیت کنشگر سواد رسانه در استان البرز برگزار شد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع تامین ۲۰ میلیون مترمکعب آب سالم برای صنایع البرز پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان

ضرورت تدوین سیاست های جدید در حوزه های فرهنگی و اجتماعی
21 آذر 1400 - 10:36
2
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای شهر کرج گفت: در این برهه از عمر انقلاب اسلامی، باید سیاستگزاری های جدیدی در حوزه فرهنگی و اجتماعی تدوین شود.
ارسال توسط :
پ
پ

رئیس کمیسیون و شورای شهر گفت: در این برهه از عمر انقلاب اسلامی، باید سیاستگزاری های جدیدی در حوزه فرهنگی و اجتماعی تدوین شود.

حجت الاسلام علیرضا سعیدی در هفتمین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی این شورا اذعان کرد: این سیاست ها باید با رویکرد انقلاب اسلامی و با توجه به اسناد بالادستی همچون گام دوم انقلاب و منویات رهبر معظم انقلاب تنظیم شود.
سعیدی، به تهیه نظام مسائلی برای هر استان از سوی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: محدودیت های فرهنگی، هنری و ورزشی، روند رو به رشد فقر و دوسطحی شدن جامعه، مهاجرپذیری و کاهش امنیت اجتماعی، رواج حاشیه نشینی و ضعف زیرساخت های گردشگری در نظام مسائل اعلام شده است.
این مسئول اضافه کرد: با اشاره به این مسائل، ضروری است ظرفیت های شهر کرج از حیث فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شناسایی شود.

سعیدی ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده در این کلانشهر تعداد ۲۸ مکان ورزشی، ۱۷ فرهنگسرا و سرای محله، ، ۱۰ سالن قرائت خانه وجود دارد که در اختیار سازمان فرهنگی ورزشی قرار دارد.
به گفته این مسئول، بر همین اساس ایجاد چهار کارگروه شامل: "فرهنگی و مذهبی، هنری، اجتماعی و ورزشی" ذیل کمیسیون فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است تا به هر مسئله به صورت تخصصی پرداخته شده و خروجی آن در اختیار کمیسیون قرار گیرد.

وجود تئاتر شهر از الزامات هر شهر است
حجت الاسلام سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود در قالب کمیسیون فرهنگی، به موضوع احداث تئاتر شهر کرج اشاره کرد و با انتقاد از تحریف سخنانش در این باره، گفت: بنده عرض کردم ساخت این بنا در کوتاه مدت میسر نیست در حالی که عده ای این اظهار نظر را به معنای مخالفت ما با احداث آن عنوان کردند.
سعیدی بیان کرد: وجود تئاتر شهر از الزامات هر شهری است و هیچ مخالفتی برای افزایش این سرانه ها وجود ندارد.
عضو با اشاره به اینکه زمین انتخاب شده باید تغییر کاربری پیدا کند، افزود: متاسفانه کج سلیقگی در انتخاب زمین باعث شده موضوع به کمیسیون ماده ۵ ارسال شود و رسیدگی به این کمیسیون در اختیار استاندار قرار دارد.
به محض اعلام رأی از سوی کمیسیون، موضوع در صحن شورای شهر مطرح خواهد شد.
وی، طراحی فاخر ساختمان تئاتر شهر کرج را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: به هیچ عنوان نمی توان از کنار این طراحی هنرمندانه و فاخر گذشت.
سعیدی خاطرنشان کرد: در صددیم به محض اعلام نظر کمیسیون و ارائه موضوع به صحن شورا، نسبت به اجرای برنامه های آتی و احداث بنای مربوطه اقدام شود.

پردیس سینمایی جهانشهر احداث می شود
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج، مسئله جابجایی سینما هجرت و اقدامات شورا در این خصوص را نیز مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: هم اکنون حوزه هنری نسبت به ارائه طرح مورد نیاز به شهرداری اقدام کرده و هم اکنون این طرح به منظور بررسی در اختیار معاونت معماری و شهرسازی قرار دارد.
این مسئول با بیان اینکه هماهنگی های اولیه برای انتقال سینما به منطقه جهانشهر و ساخت پردیس سینمایی انجام گرفته است، ادامه داد: علاقمندیم هر چه زودتر پردیسی از سینماها را در شهر کرج تاسیس کرده و مورد بهره برداری قرار دهیم.

وی در خصوص اطلس فرهنگی شهر کرج نیز اذعان کرد: تهیه این اطلس به بخش دیگری واگذار شده که مقرر است اقدامات لازم را با همکاری شهرداری کرج به انجام برساند.

سعیدی همچنین یکی از الزامات شهرداری کرج را ایجاد نظام توزیع عادلانه امکانات ذکر و بیان کرد: برای این منظور اطلاعات کافی و مورد نیاز باید از سوی شهرداری در اختیار شورای شهر و کمیسیون فرهنگی قرار گیرد.
در این جلسه لوایح ارسالی شهرداری از جمله پرداخت مساعدت به تیم تنیس روی میز شهرداری برای شرکت در مسابقات لیگ دسته یک کشور، کمک هزینه تعمیرات ساختمان حوزه علمیه امام صادق(ع) و مساعدت مالی به جامعه معلولین استان البرز و مورد بررسی و رأی گیری قرار گرفت.

انتخاب اعضای کمیته نامگذاری معابر شهر کرج
همچنین در جلسه مذکور، سه عضو کمیته نامگذاری معابر تعیین شدند.
بر این اساس خانم ها مریم قهرمانی صارم و به همراه آقای جزو افرادی بودند که برای حضور در کمیته اعلام آمادگی کردند.
کمیته نامگذاری معابر شهر کرج به ریاست حجت الاسلام علیرضا سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی و دبیری اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری با حضور سه عضو منتخب تشکیل می شود.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.