تصویر
ضریب اشغال بالای ۶۸ درصدی مراکز اقامتی استان البرز
09 فروردین 1401 - 19:07
4
معاون گردشگری استان البرز از ضریب اشغال بالای 68 درصدی مراکز اقامتی استان در هفته نخست تعطیلات نوروزی 1401 خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

معاون گردشگری استان البرز از ضریب اشغال بالای ۶۸ درصدی مراکز اقامتی استان در هفته نخست تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ خبر داد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز، شهرام علی‌محمدی امروز هشتم فروردین ۱۴۰۱ با اعلام این خبر گفت: «ضریب اشغال مراکز اقامتی البرز در هفته نخست تعطیلات نوروزی امسال بالای ۶۸درصد بوده که امید است در موج دوم سفرهای نوروزی ضریب اشغال مراکز اقامتی استان به صد درصد نیز برسد.
»
او با بیان اینکه استان البرز دارای ۱۱ هتل، هفت مهمان‌پذیر، پنج هتل آپارتمان، ۱۰۱ واحد پذیرایی و ۵۴ خانه‌مسافر است، افزود: «۱۶هزار و ۱۱۲ مسافر و گردشگر نوروزی از ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ تا پنجم فروردین ماه امسال در مراکز اقامتی استان اقامت داشته‌اند که این میزان رشد بسیار چشم‌گیری را در مقایسه با مدت مشابه سال‌ گذشته نشان می‌دهد.
»
علی‌محمدی اظها کرد: «براساس اطلاعات دریافتی از دستگاه‌های ترددشمار فعال در محورهای مواصلاتی البرز، شمار خودروهای ورودی به استان از ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ تا پنجم فروردین ماه سال‌جاری چهار میلیون و ۷۰ هزار و ۹۱۷ خودرو بوده است.
»
او با اشاره به اینکه البرز برای تبدیل شدن از یک استان مواصلاتی و معبر به استان مقصد راه نسبتا طولانی در پیش دارد، تاکید کرد: «امید داریم با کوشش و تلاش مضاعف، تبلیغات و بازاریابی و هم‌افزایی تشکل‌های حرفه‌ای تاسیسات گردشگری باعث تسریع روند جذب گردشگر و افزایش زمان ماندگاری مسافر در استان شویم.
»
معاون گردشگری استان البرز راه‌اندازی خانه مسافرهای دارای مجوز به ویژه در شهرستان‌های دارای پتانسیل را در بالابردن مدت اقامت گردشگران در استان بسیار ضروری دانست و بیان کرد: «ایجاد زیرساخت‌های گردشگری علاوه بر بالابردن ضریب امنیت گردشگران و مدت اقامت گردشگران باعث بالارفتن درصد اشغال تاسیسات اقامتی استان نیز خواهد شد.
»

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.