تصویر
طرح آموزش تخصصی بلوغ در ۱۵۰ مدرسه البرز آغاز شد
22 آذر 1401 - 12:30
4
مسوول اموربانوان و خانواده اداره کل آموزش و پرورش البرز از آغاز طرح آموزش تخصصی بلوغ با شعار« دختر و مادرآگاه ، خانواده متعالی » در ۱۵۰ مدرسه دخترانه این استان خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

مسوول اموربانوان و خانواده اداره کل آموزش و پرورش البرز از آغاز طرح آموزش تخصصی بلوغ با شعار« دختر و مادرآگاه ، خانواده متعالی » در ۱۵۰ مدرسه دخترانه این استان خبر داد.

زهرا شاکر اردکانی هدف از اجرای این طرح را آگاهی بخشی در راستای توان افزایی دانش آموزان دختر به آگاهی بخشی به مادران ذکر کرد.
وی، نوجوانی را یکی از جذاب ترین و در عین حال مشکل سازترین دوران زندگی برای این رده سنی، والدین و فعالان حوزه آموزش و پرورش و سلامت جامعه دانست و افزود: طرح آموزش بلوغ با حضور کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت در مدارس منتخب به صورت کارگاهی برای دانش آموزان دختر و مادران آنان به اجرا درآمده است.
مسوول اموربانوان و خانواده اداره کل آموزش و پرورش البرز بیان داشت: اجرای این طرح به استناد راهکار ۲-۱۶ سند تحول بنیادین و ماده ۳۲ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دستور کار مدارس منتخب استان البرز ویژه دانش آموزان دختر پایه ششم دوره ابتدایی و هفتم دوره اول متوسطه در سال تحصیلی ۱۴۰۱ قرار گرفته است.
شاکراردکانی تصریح کرد: این طرح تا پایان بهمن ماه سال جاری در مدارس منتخب استان البرز ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه دوران بلوغ ، دوران گذار از کودکی به بزرگسالی است،عنوان کرد: در این دوره مهم باید تغییرات فیزیکی، روانی و عاطفی ناشی از بلوغ شناخت و دانش آموزان و خانواده ها با شرایط خاص این مقطع سنی آشنا شوند.
مسوول اموربانوان و خانواده اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: بلوغ مجموعه ای از تغییرات طبیعی است که هر کودکی با آن روبرو می شود؛ برخی از نوجوانان و خانواده‌هایشان با این تغییرات دست و پنجه نرم می‌کنند، در حالی که برخی دیگر بدون نگرانی از بلوغ عبور می‌کنند.
این کارشناس امور خانواده افزود: تنها درصد کمی از کودکان در این مرحله از رشد خود آشفتگی شدیدی را تجربه می کنند.
شاکراردکانی؛ سلامت بلوغ را شامل اصول و مراقبت هایی دانست که منجر به حفظ و ارتقای سلامت جسمی- روانی و عاطفی فرد در این دوران و دوران های دیگر می شود.
وی تاکید کرد: دوره نوجوانی و بلوغ با تغییراتی همراه است و والدین باید به نیازهای فرزندان خود در این دوره توجه جدی کنند.
استان البرز ۵۳۰ هزار دانش آموز دارد که بیش از نیمی از این جمعیت دختر هستند
منبع ایرنا برچسب ها: مسوول اموربانوان و خانواده اداره کل آموزش و پرورش البرز از آغاز طرح آموزش تخصصی بلوغ با شعار« دختر و مادرآگاه ، خانواده متعالی » در ۱۵۰ مدرسه دخترانه این استان خبر داد.
مسوول اموربانوان و خانواده اداره کل آموزش و پرورش البرز از آغاز طرح آموزش تخصصی

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.