– رئیس شورای اسلامی شهرکرج از تایید طرح تفصیلی این کلانشهر خبر داد.

گفت: طرح تفصیلی جدید در چهار پهنه از جمله سکونت، فعالیت مختلط و حفاظت تدوین و پس از بررسی کارشناسانه به تایید اکثریت اعضای شورای شهر رسید.

وی ادامه داد: در طرح تفصیلی قدیمی شهر کرج بلند مرتبه سازی مسکونی عام تا ۶ طبقه است که در طرح جدید بیش از این بلند مرتبه سازی و مجتمع های مسکونی پیش‌بینی شده است.

محمدی گفت: در طرح جدید موضوع بازسازی بافت های فرسوده شهری و واحدهای مسکونی سبز نیز دیده شده است؛ پهنه هایی که امکان بلند مرتبه سازی وجود دارد در قالب طرح تفصیلی نیز قابل اجرا است.

توضیح داد: در طرح تفصیلی جدید این کلانشهر ساخت وساز بر تراکم مساحت و بلوک ساختمانی متمرکز است که این موضوع در طرح قدیم بر تراکم قطعه محور بود و به قطعات تراکم می‌دادیم اما در طرح جدید مبنای تراکم مساحت و بلوک است و از ناترازی ارتفاع بین قطعات مسکونی مختلف پیشگیری می‌شود.

محمدی افزود: در طرح تفصیلی قبلی قطعات کمتر از ۱۵۰ مترمربع جایگاه ویژه‌ای داشتند اما در طرح جدید با توجه به عرض معابر مجوز تراکم ساختمانی داده می‌شود.

وی ادامه داد: در طرح قدیم تفصیلی ناهمگونی شهری وجود داشت اما این موضوع در طرح جدید بازنگری شده است.

این مسئول با بیان این‌که در طرح جدید تلاش شده تا مشکل ۲ نقشه‌ای ساختمان‌ها بر طرف شود و پروانه‌های ساختمانی طبق واقعیت صادر خواهد شد، اضافه کرد: موضوع احداث پارکینگ‌ها در بافت‌های مسکونی با توجه به عرض قطعات باید تسهیل شود.

به گفته محمدی؛ طرح تفصیلی با هدف تعیین کاربری ها و جهت‌گیری توسعه شهری به مدت ۱۰ سال تدوین و اجرا می‌شود که اکنون ۲سال از پایان طرح قدیمی تفصیلی کرج می گذرد. طرح جدید تفصیلی کرج به علت برخی مشکلات فنی و کارشناسی چندبار مورد بازنگری قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

تصویر