تصویر
طرح جامع گردشگری با تعریف جدیدی برای استان البرز تدوین می‌شود
20 فروردین 1401 - 8:21
6
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور از تهیه و تدوین طرح جامع گردشگری استان البرز با تعریف جدید در نشست شورای ادارای شهر کرج با حضور هیئت دولت خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

وزیر میراث‌، گردشگری و صنایع‌دستی کشور از تهیه و تدوین طرح جامع گردشگری استان البرز با تعریف جدید در نشست شورای ادارای شهر با حضور هیئت دولت خبر داد.

سید عزت‌الله ضرغامیدر نشست شورای اداری که به ریاست رئیس جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و جمعی از وزرای دولت سیزدهم برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: «با تهیه طرح جامع گردشگری استان البرز و پشتیبانی رئیس جمهور کشورمان امید است اقدامات مفید، موثر و ماندگاری در حوزه گردشگری این استان انجام دهیم.
»او با بیان اینکه رسیدگی به مسائل و مشکلات گردشگری جزو نخستین اولویت‌های هر استان برای آینده‌ای بهتر است، اضافه کرد: « از موقعیت بسیار ویژه‌ای به لحاظ گردشگری برخوردار است و درحال حاضر مهمترین مشکل آن راه‌های ارتباطی روستایی است که در صورت رفع آن می‌توان شاهد تحول بزرگی در زمینه گردشگری روستایی این شهرستان باشیم.
»وزیر میراث‌فرهنگی کشور به جمعیت کم و شناور شهرستان طالقان اشاره و خاطر نشان کرد: «این شهرستان دارای روستاهای بسیار زیاد با طبیعت زیبا و ظرفیت‌های طبیعی خدادادی در حوزه گردشگری طبیعی است که باید از این ظرفیت‌های خدادادی برای توسعه صنعت گردشگری استان بهینه استفاده کرد.
»او با اشاره به قوانین سفت و سخت مدیریت آب در حوزه آبریز سد دریاچه طالقان به بهانه حفظ سلامت آب یادآور شد: «به نظر می‌رسد که این قوانین از روح واقعی خود خارج شده و باعث ایجاد محدودیت‌هایی در فعالیت مردم طالقان شده است.
»مهندس ضرغامی مسئولان و بزرگان شهرستان طالقان را دارای شخصیت‌های فهمیده، عالم و مسلط بر مسائل مدیریتی کشور و دانش روز خواند و افزود: «معتقد هستم مطالبه همه بزرگان، مسئولان و سازمان‌های مردم نهاد طالقان درمورد رفع معضل حوزه آبریز طالقان تنها درگرو اجتهاد مدیریت در منطقه‌ها و تمرکززدایی و عمل به تحلیل بدست آمده برآورده خواهد شد.
»او با اشاره به کاربری قدیمی شهر کرج با آب و هوای دل‌پذیر و باغات بسیار در گذشته به عنوان مجال نفس‌کشی برای مردم تهران، اظهار کرد: «متاسفانه در طول سال‌های گذشته این شهر به هر دلیلی از این کاربری خارج شده و امروز نیز زیرساخت‌های آن به عنوان سومین استان پرجمعیت کشور برای این شمار جمعیت فراهم نشده است.
»

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.