تصویر
طرح حفاظت از درختان کهنسال البرز برای اولین بار در کشور اجرایی می‌شود
28 شهریور 1402 - 11:10
2
معاون میراث‌فرهنگی البرز از آغاز اقدامات برای اجرایی شدن طرح حفاظت از درختان کهنسال در البرز برای اولین بار در کشور خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

معاون میراث‌ البرز از آغاز اقدامات برای اجرایی شدن طرح حفاظت از درختان کهنسال در البرز برای اولین بار در کشور خبر داد.

شهباز محمودی اظهار کرد: چندی پیش آذین فصیح مسئول ثبت آثار طبیعی استان، دکتر خوشنویس از کارشناسان خبره منابع طبیعی و هیئتی از کارشناسان زبده منابع طبیعی و وزارت میراث فرهنگی برای بازدید از دو درخت کهنسال ثبت شده در برغان بر طبق گزارشات مردمی مبنی بر خطرات احتمالی مراجعه کردند.
معاون میراث‌فرهنگی البرز ادامه داد: با وجود نبود خطری برای درختان، تصمیم بر اقدامات حفاظتی و نگهداری از درختان اخذ شد که نیازمند مقدماتی است.
محمودی با اشاره به اینکه این اقدام برای اولین بار اتفاق می‌افتد و نیازمند طرح و بودجه مناسب است، گفت: از مشاوران کارآزموده در این زمینه دعوت شده تا طرح‌های خود را برای حفاظت از درختان کهنسال ارائه کنند.
او افزود: در همین راستا اولین جلسه بازدید از درختان به همراه مشاوران و با همکاری دهیاری برغان برای ارائه طرح‌ها انجام شده است تا از میان طرح‌های پیشنهادی بهترین طرح انتخاب شود.
معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی البرز درختان کهنسال را جزوی از میراث طبیعی ملی کشور عنوان کرد که بخشی از هویت یک منطقه را در خود جای داده‌اند و حفاظت از آن‌ها را اقدامی بسیار ارزشمند دانست که در قدم اول در البرز برای دو درخت کهنسال برغان و سپس برای دیگر درختان کهنسال البرز طرح‌ریزی می‌شود.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.