رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: طرح جامع ساماندهی تبلیغات محیط و شهری کرج با امضاء ۱۰ نفر از اعضاء شورای شهر درششمین کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری بررسی و امضا شد.
جواد چپردار در ششمین کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری که با حضور اعضاء کمیسیون برگزار شد ؛ اظهارداشت: تابلوهای تبلیغاتی، بیلبوردها و فضاهای تبلیغاتی مختلف به جای ایفای نقش در انتقال پیام به مخاطبان و فرهنگ سازی به مشکل و معضلی در انضباط شهری تبدیل شده و نیاز به ساماندهی داشت.
رئیس شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: با بیان این طرح شامل ۳۵ ماده و ۴ فصل می باشد ، اظهار داشت: طرح ساماندهی تبلیغات شهری با موضوع تمرکز تصمیمگیری پیرامون تبلیغات محیطی و شهری در اولین کمیسیون محیط زیست که با حضور روسای سازمان های مربوطه بررسی و نهایی می شود و سپس درجلسه صحن علنی این شورا تصویب خواهد شد.
چپردار تاکید کرد: اولین ماده طرح ساماندهی تبلیغات شهری در جهت اجرای تبصره بند ۲۵ ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، تبصره ۶ ماده ۹۶ ، بند ۲۷ ماده ۵۵ قانون شهرداری و همچنین آیین نامه پیش آمدگی های ساختمانی در گذرها و به منظور هماهنگی و یکسان سازی در ضوابط و مقررات مربوط به تبلیغات محیطی و ساماندهی امور و پاسخگویی به متقاضیان در زمینه نصب و انجام تبلیغات، ضوابط و مقررات تبلیغات محیطی در چارچوب طرح ساماندهی تبلیغات شهری اشاره شده است.
وی افزود:به ماده ۳۵ این طرح اشاره کرد و یادآور شد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری موظف است در مدت حداکثر ۶ ماه طرح استاندارد سازی و جانمایی تابلوهای موجود و مستقر در سطح شهر که به هر نحوی با مواد فوق مغایرت دارند را بر اساس مصوبه بروزرسانی نماید.
از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید