تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

تبریک امام جمعه شهرستان چهارباغ به مناسبت هفته دفاع مقدس کرج میزبان بزرگ ترین جشن هفته وحدت هماهنگی کامل برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانِ محلات شهر کرج انجام شد از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی کارگاه تخصصی تربیت کنشگر سواد رسانه در استان البرز برگزار شد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع تامین ۲۰ میلیون مترمکعب آب سالم برای صنایع البرز پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان

طرح سوال از شهردار طبق قانون اجرا شود
15 آذر 1400 - 8:32
5
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج ضمن طرح صریح سوالات و ابهامات خود از شهردار این کلانشهر گفت: در صورت ارائه پاسخ قانونی و قانع کننده از سوی شهردار بدون حب و بغض با ایشان برخورد خواهم کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

رئیس کمیسیون ضمن طرح صریح سوالات و ابهامات خود از شهردار این کلانشهر گفت: در صورت ارائه پاسخ قانونی و قانع کننده از سوی شهردار بدون حب و بغض با ایشان برخورد خواهم کرد.

حجت الاسلام علیرضا سعیدی در جریان برگزاری جلسه علنی شورای اظهار کرد: بنده معتقدم ضوابط و قوانین در انتصابات شهردار رعایت نشده و پیش از این هم بر مبنای ماده ۸۳ تذکرات لازم را طرح کرده و پاسخ مناسب را دریافت نکرده ام.
sعیدی اضافه کرد: امروز باز هم از شهردار می پرسم: بر چه اساس یا ضابطه‌ای معاونین، مدیران و روسای سازمان‌های شهرداری را انتخاب کرده و حکم زده اید؟ این در حالی است که حتی برخی از این احکام بدون وجود استعلام حراستی صادر شده است؟
وی بیان کرد: در نبود این مبنا، بسیاری به ما به عنوان اعضای شورای شهر اتهام پست فروشی می زنند که ریشه این تهمت عدم رعایت قوانین و عدم ارائه توضیح کافی شهردار درباره انتصاب هاست.
عضو شورای شهر ، همچنین استفاده نکردن شهردار از ۴۸۰ میلیارد تومان سرمایه شهرداری که از محل فروش اوراق مشارکت نزد بانک شهر وجود دارد را مورد سوال قرار داد و بیان کرد: چرا از این مبلغ که دارای سود و بازپرداخت بسیار سنگینی است هیچ گونه استفاده نشده است؟سعیدی تاکید کرد: عدم استفاده از این مبلغ در شرایطی رخ داده که نماینده دولت در استان و سازمان بازرسی به این نتیجه رسیده اند که در این مورد ترک فعل صورت گرفته و موضوع در حال پیگیری است.
عضو معمم شورای شهر کرج، تضییع بیت المال را از دیگر مواردی عنوان کرد که به واسطه انجام کار یا عدم انجام آن در شهرداری شاهد بوده ایم و نمونه آن را در اختیار قرار دادن خودروی پیمانکار به رئیس شورای شهر از سوی شهردار عنوان کرد.
وی تصریح کرد: وجود برخی فاکتورهای غیرمنطقی که در فضای مجازی به اشکال مختلف منتشر و دست به دست می شود را چه کسی باید پاسخ بدهد؟سعیدی، از در خصوص عدم وصول مطالبات از ابربدهکاران نیز سوال کرد و ادامه داد: تنها یک فقره از این بدهی ها شامل ۳۲۰ میلیارد تومان است که هرگز پیگیری نشده است.

ساماندهی نیروها به کجا رسید؟
این مسئول، ضرورت ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی را از مواردی عنوان کرد که طی ماه های اخیر به مراتب از سوی اعضای شورا مورد سوال و تذکر قرار گرفته اما اقدامی در خصوص آن انجام نگرفته است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورا بیان کرد: برای گروه مشاورانی که در راهروهای شهرداری می چرخند و حقوق های نجومی می گیرند چه فکری کرده اید؟
وی، به برنامه های ارائه شده از سوی مصطفی سعیدی در زمان انتخاب شهردار اشاره و خاطرنشان کرد: آن هنگام صحبت از کسب درآمدهای پایدار بود اما امروز شهرداری در دلهره پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان به سر می برد.

جای خالی اخلاق مداری در رفتار شهردار
سعیدی، با اذعان بر اینکه با انتخاب این تیم و این شورا، مردم پیش از توجه به مسائل و خدماتی، به دنبال تحقق دغدغه های اعتقادی و اخلاقی هستند، تصریح کرد: جنابعالی بر چه کیش و آیینی هستید که با زیردست خود بدرفتاری می کنید و معاون تان را از جلسه بیرون می اندازید؟!عضو شورای شهر تاکید کرد: مردم از شما و شورای انقلابی، انتظار رفتار و اخلاق انسانی و اسلامی دارند.
این مسئول در پایان با اشاره به مهلت ۱۰ روزه شهردار برای ارائه پاسخ قانونی به طرح سوال ۱۲ عضو شورای شهر، بیان کرد: خدا را شاهد می گیرم در صورت ارائه پاسخ قانونی و قانع کننده شهردار بدون هیچ گونه حب و بغضی نسبت به ایشان برخورد کنیم و در غیر این صورت اقدامات قانونی را به انجام خواهیم رساند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.