تصویر
طرح یاریگران زندگی در ۶۵۹ مدرسه البرز در حال اجراست
04 دی 1401 - 15:21
2
رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: طرح یاریگران زندگی در ۶۵۹ مدرسه برای ۲۵۰ هزار دانش آموز این استان با رویکرد خود مراقبتی در حال اجراست.
ارسال توسط :
پ
پ

رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: طرح یاریگران زندگی در ۶۵۹ مدرسه برای ۲۵۰ هزار دانش آموز این استان با رویکرد خود مراقبتی در حال اجراست.

" فرهاد منظوری " در این گفت و گو هدف از اجرای این طرح ملی را هم‌افزایی ظرفیت مدارس به ویژه تشکل های رسمی و غیررسمی برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان ذکر کرد.
وی اظهار کرد: این طرح در سطح مدارس استان با هدف آموزش دانش آموزان و خانواده‌ها در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد به اجرا درآمده است.
وی یادآورشد: آموزش و پرورش به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی درمیان نوجوانان، طرح یاریگران زندگی را به عنوان برنامه‌ای تحولی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر در مدارس اجرا می کند.
منظوری ادامه داد: مصرف موادمخدر و داروهای روانگردان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در دوره کنونی محسوب می‌شود که بیش از همه جوانان و دانش‌آموزان درمعرض این آسیب قرار گرفته‌اند.
وی تصریح کرد: در این طرح اهمیت آگاهی دادن به دانش‌آموزان، خانواده‌ها و کارکنان مدارس با توجه به رشد روزافزون آسیب‌های اجتماعی در سال‌های گذشته دوچندان می‌شود و در چنین شرایطی تلاش برای اقدامات پیشگیرانه از اعتیاد توسط خانواده‌ها و نهادهای مرتبط ضروری است.

رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت دربرابرآسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز افزود: هرقدر نقش دانش‌آموزان در فرایند پیشگیری از اعتیاد بیشتر باشد، توانایی و مهارت نوجوانان دراین زمینه بالا می رود.
وی تاکید کرد: لازم است طرح یاریگران زندگی در همه مدارس با هدف آگاهی بخشی و مهارت آموزی بومی سازی شود.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.