تصویر
ظرفیت افزایش ۱۰۰ درصدی ایستگاه های ورزش های همگانی در البرز وجود دارد
19 مرداد 1402 - 10:40
3
رییس هیات ورزش های همگانی استان البرز گفت: یکی از برنامه های اصلی این هیات افزایش ۱۰۰ درصدی تعداد ایستگاه های ورزش های همگانی در سطح استان است.
ارسال توسط :
پ
پ

رییس هیات ورزش های همگانی استان البرز گفت: یکی از برنامه های اصلی این هیات افزایش ۱۰۰ درصدی تعداد ایستگاه های ورزش های همگانی در سطح استان است.

«علیرضا رحمتی» ع در نشستی که با حضور خبرنگاران برگزار شد، با بیان اینکه ایجاد ایستگاه های ورزش های همگانی در استان سرعت گرفته، افزود: هم اکنون ۵۰ ایستگاه ورزش های همگانی در بوستان های استان فعال است که در صورت همکاری شهرداری ها این اماکن به ۱۰۰ ایستگاه افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه در یک روز شاهد بهره برداری از هفت ایستگاه در مشکین دشت بودیم، اظهار کرد: ایستگاه ورزش همگانی بانوان را نیز در شهرستان راه اندازی کردیم ضمن اینکه در شهرستان نیز درخواست راه اندازی چند ایستگاه را داده اند و در شهرستان نیز ایستگاه های عصرگاهی راه اندازی خواهد شد.
رحمتی در خصوص تعداد ورزشکاران رشته های همگانی گفت: هیات ورزش های همگانی متشکل از ۴۳ کمیته فعال است که تا سال گذشته کمیته آمادگی جسمانی نیز جزو این هیات بود و این در حالی است که بیشترین ورزشکاران نیز در این رشته فعال هستند.

وی افزود: تا سال گذشته در مجموع ۱۴ هزار بیمه شده ورزشی داشتیم ولی اکنون با جداشدن رشته آمادگی جسمانی تعداد ورزشکاران بیمه شده همگانی به یک هزار و ۸۰۰ نفر رسیده که در تلاش هستیم با اجرای برخی از برنامه ها تعداد ورزشکاران را افزایش دهیم.
رییس هیات ورزش های همگانی استان البرز تصریح کرد: هم اکنون در ۵۰ ایستگاه ورزشی روزانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر فعالیت های ورزشی همراه با مربیان مخصوص و آموزش دیده دارند.
وی گفت: زنان و مردانی که در ایستگاه های ورزشی به صورت روزانه ورزش می کنند بیشتر تمایلی برای دریافت کارت بیمه ندارند ولی در نظر داریم با اجرای برنامه های تشویقی آن ها را برای دریافت کارت بیمه ترغیب کنیم.
وی با اشاره به اینکه هیات ورزش های همگانی البرز در سال گذشته ۹۰۰ برنامه را در قالب های مختلف مسابقه، جشنواره و رویداد برگزار کرد، افزود: در نظر داریم امسال یک هزار و ۲۰۰ برنامه اجرا کنیم.
وی گفت: هم اکنون هیات ورزش های همگانی استان البرز به طور میانگین هفته ای ۳۵ برنامه و رویداد مختلف را به جز برنامه های روزانه ورزشی در ایستگاه ها برگزار می کند.

مسابقات کشوری مینی فوتبال محلات هفته دولت برگزار خواهد شد
رحمتی در ادامه به برگزاری مسابقات مینی فوتبال محلات با عنوان جام ایرانیان اشاره کرد و افزود: هم اکنون این مسابقات در حال برگزاری رقابت های شهرستانی است که تا پایان مرداد ماه تیم های منتخب شهرستانی برای مرحله استانی معرفی می شوند.
وی اظهار کرد: مرحله استانی این مسابقات نیز اول شهریور ماه برگزار خواهد شد و پس از آن در هفته دولت مسابقات کشوری را در یکی از استان ها خواهیم داشت.
وی به رویدادهای بعدی این هیات اشاره کرد و گفت: پس از ایام محرم و صفر در نظر داریم لیگ گل کوچک محلات را برگزار کنیم ضمن اینکه جشنواره ورزشی هر هفته در یک محله را نیز در برنامه داریم.

بیشترین بیمه شدگان ورزش های همگانی بانوان هستند
نایب رییس هیات ورزش های همگانی استان البرز نیز در این نشست با اشاره به اینکه بیشترین بیمه شدگان ورزش های همگانی را بانوان با تعداد یک هزار و ۷۰۰ نفر تشکیل می دهند، گفت: ولی این بانوان ورزشکار یک ایستگاه و یا سالن اختصاصی برای ورزش ندارند.
«اعظم داوودآبادی» افزود: یکی از مشکلات جامعه امروز کم تحرکی بانوان است که یکی از دلایل آن عدم دسترسی به فضای مناسب بدون محدودیت است این در حالی است که در ایستگاه های ورزشی به طور مرتب و هفتگی مسابقات و جشنواره های ورزشی ویژه بانوان را برگزار می کنیم.
وی اظهار کرد: در حوزه به دلیل حساسیتی که بر روی بانوان وجود دارد دست یاری به سوی تمام ارگان ها و به خصوص رسانه دراز می کنیم.
منبع ایرنا برچسب ها: رییس هیات ورزش های همگانی استان البرز گفت: یکی از برنامه های اصلی این هیات افزایش ۱۰۰ درصدی تعداد ایستگاه های ورزش های همگانی در سطح استان است.
رییس هیات ورزش های همگانی استان البرز گفت: یکی از برنامه های اصلی این هیات افزایش ۱۰۰ درصدی تعداد ایستگ

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.