تصویر
ظرفیت تولید آب شرب فردیس ۶ درصد افزایش یافت
16 مرداد 1402 - 13:30
3
با اتصال 9حلقه چاه کمکی از بخش خصوصی وحفر و تجهیز دو حلقه چاه جدید توسط آبفا درمجموع 100 لیتر برثانیه به ظرفیت تولید آب آشامیدنی شهر فردیس افزوده شد.
ارسال توسط :
پ
پ

با اتصال ۹حلقه چاه کمکی از بخش خصوصی وحفر و تجهیز دو حلقه چاه جدید توسط آبفا درمجموع ۱۰۰ لیتر برثانیه به ظرفیت تولید آب آشامیدنی شهر افزوده شد.

مهندس حمیدرضا نامداری مدیرعامل آبفای البرز با اعلام این خبر گفت: بدنبال افزایش شدید دمای هوا که از ۱۱ مرداد ماه شروع شد و افزایش مصرف ناشی از آن ، برخی مناطق و محلات فردیس با افت فشار یا قطع آب بخصوص درطبقات بالای ساختمانها روبرو شدند.
وی تراکم بالای جمعیتی ومهاجرپذیری را عمده دلیل عقب ماندن زیر ساختهای آبرسانی از نیازهای آبی ذکر کرد وبیان داشت: نیاز آبی فردیس ۱۷۵۰ لیتر برثانیه است اما حدود ۱۰۰ لیتر برثانیه کمبود داریم که برای جبران این کمبود، دو حلقه چاه جدید طی روزهای اخیر حفر وتجهیز وبا مجموع آبدهی ۵۰ لیتر برثانیه وارد شبکه توزیع شد وطی روزهای آینده هم دوحلقه چاه در محله شیخ آباد و شهرک طالقانی تجهیز و وارد مدار خواهد شد.
همچنین ۹ حلقه چاه کمکی از بخش خصوصی و شهرداری وسایر ارگانها با مجموع آبدهی ۵۰ لیتر برثانیه ( با یک سوم ظرفیت دراختیار آبفا ) به شبکه ی توزیع شهری متصل شد .
مهندس نامداری افزود: برای رفع مشکل کمبود آب درفردیس اجرای ۲ طرح بزرگ مدنظر قرار گرفت که اجرای خط انتقال آب سطحی از به فردیس با لوله هایی به قطر ۵۰۰ میلی متر ازمیدان استاندارد به سمت فردیس یکی از این طرح هاست که درحال اجراست ودرهمین هفته تکمیل وبه بهره برداری می رسد.
همچنین ساخت مخزن ذخیره آب ۵۰۰۰ متر مکعبی که احداث آن به پایان رسیده و احداث خط انتقال آن هم از شهرک جهان نما تا فردیس بطول ۵۰۰۰ متر از سال ۱۳۹۰ آغاز شده اما به دلایل مختلف وموانع موجود، تکمیل آن به تعویق افتاده که با رفع مشکلات اجرایی ، پیش بینی می شود تا پایان سالجاری به بهره برداری برسد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.