تصویر
عدالت علوی سند شناخته شده در جهان است
25 تیر 1401 - 16:07
1
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: امروز عدالت علوی به عنوان یک سند معتبر دینی و انسانی در جهان شناخته شده است .
ارسال توسط :
پ
پ

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: امروز عدالت علوی به عنوان یک سند معتبر دینی و انسانی در جهان شناخته شده است .

حجت الاسلام والمسلمین «علیمراد یوسفی» روز شنبه در رزمایش کمک مومنانه در البرز که به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد افزود: نمونه به رسمیت شناختن عدالت علوی ، نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر است که سازمان ملل متحد چند سال پیش، آن را به عنوان بزرگترین سند عدالت گستری حاکمیتی به رسمیت شناخت.
وی بیان داشت : عید سعید غدیر خم از بزرگترین اعیاد مسلمانان در سراسر عالم است و امروز شاهدیم که این عید از جهان اسلام هم فراتر رفته و دیگر ادیان نیز در برابر آن تسلیم شده و آن را پذیرفته اند.
یوسفی اضافه کرد: در واقع این مهم به معنای به رسمیت شناخته شدن غدیر و حاکمیتی است که در غدیر مشخص شده می باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات جمهوری اسلامی ایران در دوران کرونا برای خدمات رسانی هر چه بیشتر به مردم اظهار داشت: هیچ کشوری در آن شرایط نتوانست مانند جمهوری اسلامی مدیریت کند و آمار به خوبی گواه این واقعیت است.
یوسفی با بیان اینکه یکی از ابتکارات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پایه گذاری حکومتی بر مبنای مردم سالاری دینی بود افزود: کشورهای دیگر دم از دموکراسی می زدند این در حالی است که مردم سالاری دینی پله ای بالاتر از دمکراسی است.
وی با اشاره به اینکه مردمی بودن انقلاب اسلامی موجب شد تا از مراحل سخت از جمله کرونا عبور کنیم تصریح کرد: در واقع هیچ حاکمیتی در دنیا قادر نخواهد بود به این شکل که مردم وارد عرصه می شوند ورود کرده و موفق شود.
یوسفی در بخش دیگری از سخنان خود به کمک به فقرا و نیازمندان اشاره کرد و گفت: در دین ما، مبانی محکمی در تکلیف کمک کردن به ضعیف و فقیر داریم که نمونه بارز آن علی(ع) است این در حالی است که در جمهوری اسلامی ایران در هنگام بحران ها با توجه به مردمی بودن آن دیده می شود که به خوبی مردم پای کار آمده و این رسالت علوی را اجرایی می کنند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.