تصویر
علم و عالمان از ارکان اصلی و مهم جامعه هستند
02 خرداد 1402 - 15:59
3
حجت الاسلام والمسلمین حسینی، امام جمعه شهرستان فردیس و حجت الاسلام والمسمین دکتر مرتضی مطهری پور، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه در جمع اساتید دانشگاه علوم پزشکی البرز در همایش هفته آموزش و روز استاد که در دانشکده پزشکی استان برگزار شد پیرامون مقام و منزلت استاد و جایگاه علم و عالمان سخنرانی کردند حجت الاسلام والمسلمین حسینی، امام جمعه شهرستان فردیس در جمع اساتید دانشگاه علوم پزشکی البرز در همایش هفته آموزش و روز استاد که در دانشکده پزشکی استان برگزار شد ، گفت: وظیفه خود می دانم در مراسمی که به هدف تکریم و تجلیل از مقام استاد و معلم برگزار می شود شرکت کنم تا بتوانم قدردان قشر فهیم و خدوم جامعه علمی باشم.
ارسال توسط :
پ
پ


حجت الاسلام والمسلمین حسینی، امام جمعه شهرستان و حجت الاسلام والمسمین دکتر مرتضی مطهری پور، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه در جمع اساتید دانشگاه علوم پزشکی البرز در همایش هفته آموزش و روز استاد که در دانشکده پزشکی استان برگزار شد پیرامون مقام و منزلت استاد و جایگاه علم و عالمان سخنرانی کردند
حجت الاسلام والمسلمین حسینی، امام جمعه شهرستان فردیس در جمع اساتید دانشگاه علوم پزشکی البرز در همایش هفته آموزش و روز استاد که در دانشکده پزشکی استان برگزار شد ، گفت: وظیفه خود می دانم در مراسمی که به هدف تکریم و تجلیل از مقام استاد و معلم برگزار می شود شرکت کنم تا بتوانم قدردان قشر فهیم و خدوم جامعه علمی باشم.
وی با بیان اینکه در اسلام ، علم ، دانش، عالم پروری منزلت و جایگاه بالایی دارد اظهارداشت: برای دستیابی به یک کشور توسعه یافته و مقتدر باید پشتوانه علمی و مرجعت علمی داشته باشیم به طوری که در هر علمی ، اساتید و نخبگان در کشور مرجع و منبع باشند.
امام جمعه شهرستان فردیس با اشاره به سخن " العلم حیات" تصریح کرد : حیات جامعه علم است و با علم می توان کشور را اداره کرد.
وی افزود: علم و عالمان از ارکان اصلی و مهم جامعه هستند و عالمان در کنار علم باید بر کسب فضایل اخلاقی تلاش کنند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اهمیت دانش پزشکی و جامعه پزشکی اظهار داشت : صاحب نظران این عرصه باید علاوه بر درمان و طبابت خود به ترویج و اموزش سبک زندگی سالم نیز بپردازند تا بتوانیم جامعه ای سالم داشته باشیم.
وی در ادامه به حقوق استاد و دانشجو اشاره کرد و بر رعایت حرمت استاد و تکریم او تاکید کرد.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی مطهری پور ضمن تبریک دهه کرامت گفت : امیدوارم همه ما از رهروان راستین ائمه اطهار باشیم.
این مراسم جهت تجلیل و از استادان برگزار شده است .
یاد و خاطره آیت الله شهید مطهری را گرامی می داریم.
بسیاری از موفقیت ها و پیشرفت های کشور ما مرهون هدایت ها و راهنمایی های عالم بزرگ، امام خمینی(ره ) و در ادامه ایشان مقام معظم رهبری می باشد.
وی در ادامه به این حدیث از امام رضا (ع) اشاره کرد که می فرمایند : رحمت خدا بر بنده اى را که امر ما را زنده کند.
دانش هاى ما را فرا گیرد و به مردم بیاموزد.
اگر مردم زیبایى هاى سخنان ما را مى دانستند، از ما پیروى مى کردند.
رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تاکیید نمود: اولین گام موفقیت یک استاد، ارتباط با خداوند می باشد.
این ارتباط به ما امید و انگیزه تلاش و کوشش می دهد.
شهید چمران بخاطر ارتباط عاشقانه با خداوند به تمام ظواهر دنیوی پشت پا زد و به جای تحصیل در آمریکا به میهن باز می گردد و به عنوان یک رزمنده ایفای نقش می کند.
وی در ادامه افزود روش منش و سلوک یک استاد در ذهن دانشجو باقی می ماند و می تواند مسیر زندگی یک دانشجو را دگرگون کند .
اساتید باید با دانشجویان رفتار صمیمی داشته و برای آنها امیدآفرینی و ایجاد انگیزه نمایند.
شاگرد پروری باید همواره مورد توجه قرار گیرد .
در ماه های گذشته اساتید ما تنش های موجود در جامعه را مدیریت و کنترل کردند.
حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا دکتر مطهری پور گفت : پیامبر خدا حضرت محمد مصطفی صلی‏ الله ‏علیه و ‏آله:حواریان عیسی علیه‏ السلام عرض کردند: یا روح اللّه‏! پس با چه کسی همنشین شویم؟ فرمود: با آن که دیدنش شما را به یاد خدا اندازد و گفتارش بر دانش شما بیفزاید و کردارش شما را به آخرت تشویق کند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.