تصویر
علیه پیمانکارانی که فرآیند حمل زباله را اصلاح نکنند اعلام جرم می‌کنیم
24 مهر 1401 - 16:07
شناسه : 341725
3
مدیرکل محیط زیست البرز با بیان اینکه کرج بیشترین مشکل در نحوه حمل زباله را دارد، گفت: متاسفانه بخش عمده ای از پیمانکاران کرج استانداردهای این حوزه را رعایت نمی‌کنند و قرار است بازه زمانی برای اصلاح این فرآیند تعیین شود و در صورت عدم توجه چاره‌ای جز اعلام جرم توسط محیط زیست باقی نمی‌ماند.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل محیط زیست البرز با بیان اینکه بیشترین مشکل در نحوه حمل زباله را دارد، گفت: متاسفانه بخش عمده ای از پیمانکاران کرج استانداردهای این حوزه را رعایت نمی‌کنند و قرار است بازه زمانی برای اصلاح این فرآیند تعیین شود و در صورت عدم توجه چاره‌ای جز اعلام جرم توسط محیط زیست باقی نمی‌ماند.

مجید درگی گفت: حدود یک ماه گذشته با حضور سرپرست شهرداری و برخی از اعضای شورای شهر، بازدیدی از مرکز دفن زباله حلقه دره صورت گرفت و بعد از آن طی جلسه‌ای مصوباتی در خصوص چگونگی مدیریت پسماند استان به تصویب رسید.
وی ادامه داد: مصوبات به شهرداری‌های استان ابلاغ شده و وقت آن رسیده که محیط زیست بر وظیفه نظارتی خود عمل و نحوه اجرای این مصوبات را بررسی کند.
وی توضیح داد: نحوه مدیریت پسماند در البرز به ویژه کلان از گذشته مورد بحث و انتقاد محیط زیست بوده و دیگر وقت آن رسیده اقدامات کاربردی برای ساماندهی وضعیت موجود صورت بگیرد.
این مسئول با اشاره به اینکه یکی از مباحث مربوط به مدیریت پسماند در استان به ماشین آلات حمل زباله مربوط می شود، تاکید کرد: از دو ماه گذشته تا کنون حدود ۵۰۰ ماشین حمل زباله در روزهای متوالی مورد رصد قرار گرفتند.
درگی ابراز کرد: در روزهای ابتدایی این رصد، مشخص شد حدود ۸۰ درصد این ماشین آلات در فرآیند انتقال زباله تخلفاتی صورت می دهند.
مدیرکل محیط زیست البرز ادامه داد: پس از تذکر، اخطار و جریمه امروز این آمار به میانگین کلی حدود ۵۰ درصد رسیده است.
وی افزود: البته میزان تخلفات این ماشین آلات در شهرهای مختلف متفاوت است و مثلا در برخی شهرها ممکن است ۹۰ درصد ماشین آلات تخلف کنند و در برخی ۳۰ درصد ولی اگر بخواهیم به طور کلی نگاه کنیم به میانگین تخلف ۵۰ درصدی در کل استان می‌رسیم.
درگی اظهار کرد: زباله‌های شهر ، و اشتهارد به مرکز حلقه دره منتقل نمی‌شود و مدیریت آنها در اخترآباد صورت می‌گیرد.
حمل زباله در ساوجبلاغ و طالقان هم تقریبا به صورت استاندارد انجام می شود.
وی با بیان اینکه کرج بیشترین مشکل در نحوه حمل زباله را دارد، گفت: متاسفانه بخش عمده ای از پیمانکاران کرج استانداردهای این حوزه را رعایت نمی‌کنند و قرار است بازه زمانی برای اصلاح این فرآیند تعیین شود و در صورت عدم توجه چاره‌ای جز اعلام جرم توسط محیط زیست باقی نمی‌ماند.
مدیرکل محیط زیست البرز با تاکید بر اینکه ساماندهی و مدیریت زباله در استان نیازمند تعامل بین دستگاهی است، توضیح داد: با تغییرات صورت گرفته در بدنه شهرداری امیدواریم به زودی شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم و بتوانیم بخشی از این دغدغه را برای همیشه حل کنیم.

منبع ایسنا برچسب ها: مدیرکل محیط زیست البرز با بیان اینکه کرج بیشترین مشکل در نحوه حمل زباله را دارد، گفت: متاسفانه بخش عمده ای از پیمانکاران کرج استانداردهای این حوزه را رعایت نمی‌کنند و قرار است بازه زمانی برای اصلاح این فرآیند تعیین شود و در صورت عدم توجه چاره‌ای جز ا

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.