عمده اعتبارات مصوب در سفر ریاست جمهوری به البرز محقق نشد
  • مهر ۱۵, ۱۴۰۳ ساعت: 16:46
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه استان البرز گفت: در سفرهای دولت سیزدهم به البرز جذب ۱۸ هزار میلیارد برای البرز مصوب شد که به دلیل تعلل برخی مدیران عمده این بودجه محقق نشد. به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، توحید شیریزاد، عصر امروز _یکشنبه چهاردهم مهر_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سازمان […]

    پ
    پ
    عمده اعتبارات مصوب در سفر ریاست جمهوری به البرز محقق نشد

    رئیس سازمان برنامه و بودجه استان البرز گفت: در سفرهای دولت سیزدهم به البرز جذب ۱۸ هزار میلیارد برای البرز مصوب شد که به دلیل تعلل برخی مدیران عمده این بودجه محقق نشد.

    به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، توحید شیریزاد، عصر امروز _یکشنبه چهاردهم مهر_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، نماینده ۸ سازمان در کشور از جمله سازمان برنامه بودجه کشور، سازمان اداره استخدامی، سازمان ملی بهره وری، سازمان آموزش مدیریت دولتی، نقشه برداری، مرکز آمار، سازمان هدفمندی یارانه ها و سازمان ها و شوراهای کوچکی که زیل سازمان برنامه بودجه کشور و یا سازمان اداره استخدامی هستند از اینرو وظایف و تکالیف عدیده ایی بر دوش این سازمان است.

    وی با اشاره به اینکه سال جاری، سال پر تلاطمی را از لحاظ و پشت سر گذاشته است، گفت: به نوعی این مشغولیت ها در ذهن مردم است که بر زندگی روزمره دخیل است به این دلیل تکلیف رسانه‌ها بسیار سنگین است.

    شیریزاد به موضوع مهم در خصوص سر شماری در کشور اشاره کرد و گفت: سرشماری کشاورزی از دهه اول آبان ماه شروع و به مدت ۳۰ الی ۴۵ روز ادامه خواهد داشت که دومین واقعه مهم سرشماری در کشور خواهد بود این آمار سرشماری کشاورزی از بهره برداران کشاورزی در کشور انجام می شود که بزرگترین واقعه آماری در کشور است.

    وی اضافه کرد: بخش‌های مختلف کشاورزی از کشت، زراعت، دامداری، باغداری، زنبورداری و هر نوع فعالیت کشاورزی در این حوزه پس از آمارگیری و اطلاعات کشاورزی، برنامه ریزهایی جهت رشد و توسعه در کشور انجام می شود.

    شیریزاد با بیان اینکه کشاورزی یکی از عمده‌ترین فعالیت‌های را رقم می‌زند واستان البرز به واسطه وسعت جغرافیایی که دارد از این حیث استان سی‌ام استان ارزیابی شده است، گفت: آخرین سرشماری سال ۱۳۹۳ بوده است و پس از گذشت ۱۰ سال پائیز ۱۴۰۳ ششمین سرشماری کشاورزی به صورت الکترونیکی (دومین سرشماری الکترونیکی) انجام خواهد شد.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرزبه تشریح نحوه اجرای این سر شماری پرداخت و گفت: طبق برنامه هفتم توسعه، هرساله باید هشت درصد رشد اقتصادی داشته باشیم که بخشی از آن به کمک فعالیت کشاورزی رقم می‌خورد و ما بایستی بخش مختلف کشاورزی را تقویت کنیم.

    وی اضافه کرد: استان البرز در حدود ۵ درصد رشد حوزه اقتصاد کشاورزی ،۶۰ درصد بخش خدمات ،۳۰ درصد بخش صنعت و ۵ درصد سایر خدمات، اقتصاد البرز را تشکیل می دهد.

    شیریزاد با اعلام اینکه آخرین سرشماری سال ۱۳۹۳ بوده است و پس از گذشت ۱۰ سال پائیز ۱۴۰۳ ششمین سرشماری کشاورزی به صورت الکترونیکی (دومین سرشماری الکترونیکی) انجام خواهد شد، گفت: این پنجمین سرشماری در کشوراست که انجام شده است و به جهت آمار رنکینگ کشور ما جزء کشورهای پیشرو است.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز به درآمد هزینه استان ها اشاره کرد و گفت: اعتبارات در تقسیم بندی ملی و استانی تقسیم می شود و بخشی از طرح‌ها و پروژه ها از اعتبارات ملی و بخشی هم از اعتبارات استانی تخصیص داده می شود و در برنامه هفتم به دنبال این هستیم برای سهم اعتبارات استانی استقلال بیشتری داده شود و هم سهمی که از درآمدهای استانی جذب می شود را افزایش دهیم.

    وی به ضعف مدیریت برخی از ادارات در جذب بودجه اشاره کرد و گفت: بجز دو دستگاه از جمله میراث و ورزش و جوانان سایر دستگاه‌ها موفق به جذب اعتبارات شدند و این دو اداره به دلیل موانع و تعلل‌هایی که داشتند، نتوانستند اعتبار جذب کنند که این مبلغ در حدود ۲۰ میلیارد تومان می باشد اما شاید دیوان محاسبات فرصت کوتاهی به آنان بدهد تا بتوانند این اعتبار را جذب کنند.

    شیریزاد تصریح کرد: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته ۸۰۰ میلیارد تا مرداد سال جاری جذب نشده بود که این عدد و رقم طی پیگیری‌های صورت گرفته تا به امروز به ۲۰ میلیارد تومان رسیده است که این مبلغ نیز مربوط به این دو اداره مذکور است.

    وی اضافه کرد: این امر در سایه کم تحرکی ادارات و البته گاهاً خلأهای موجود بوده است که امیدواریم در سال‌های آتی این روند جبران شود.

    شیریزاد در بخش دیگری از سخنانش با توجه به عملکرد درآمده های کسب شده در استان، گفت: به دنبال این هستیم با توجه به قانون برنامه هفتم توسعه نظام نوین درآمد، استان هایی که درآمد بالایی دارند این شانس را دارند بخش عمده از درآمدهای کسب شده را از طریق مشوق ها هزینه کنند و از این طریق استان ها استقلال بیشتری خواهند داشت.

    این مقام مسئول با بیان اینکه البرز جزء ۱۲ استانی است که درآمد عمده ای فراتر از آنکه قانون برعهده اش گذاشت است را جذب کرده چراکه استان ما در سال گذشته ۱۴ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان درآمد کسب کند اما عملکردی که داشت ۱۲۹ درصد بوده است در واقع ۱۸ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرده ایم.

    شیریزاد عنوان کرد: تکلیفی که امسال برعهده استان البرز است ۳۱ همت (۳۱ هزار میلیارد) است و عملکرد در ۶ ماهه اول صد درصد است و در پایان سال بیشتر از ۱۰۰ درصد خواهد بود و به تناسب سال گذشته ۶۶ درصد افزایش داشته است و در حال حاضر سهم ۶ ماهه ابتدای سال محقق شده است.

    وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر اینکه آیا ادارات استان البرز اعتبارات سفر ریاست جمهوری به طور کامل جذب کرده اند یا نه، گفت: در طول دو سفر رئیس جمهور شهید به استان البرز ۱۸ هزار میلیارد برای استان تعیین شد که متاسفانه به دلیل تعلل برخی از بنیادها و وزارت خانه ها عمده این بودجه محقق نشد اما از سهم استانی ۲۴۰ میلیارد پرداخت شد که بخشی از آن امسال به ادارات پرداخت شد و امیدواریم بخش عمده سهم اعتبارملی به استان البرز پرداخت شود.

    منبع: ایمنا

    امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
         

    از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

    • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
    • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
    • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
    • به دیگران توهین و اهانت نکنید

    تصویر