رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری از عملیات کاشت درخت و درختچه در حاشیه جاده به طول ۵.
۲ کیلومتر با هدف کاهش آلودگی هوا و تلطیف هوای محیط خبرداد.

علیرضا عاقلی ؛ با اشاره به احداث و توسعه فضای سبز حاشیه جاده قزلحصار اظهار کرد: در مرحله نخست این طرح، با همکاری معاونت فنی و عمرانی شهرداری ، نخاله‌های ساختمانی و خاک های مازاد در حد فاصل ورودی تا پل عابر پیاده مسجد سهرابیه جمع‌آوری و بخشی از اغتشاشات بصری آن مرتفع شد.
وی هدف از اجرای این طرح را اصلاح چهره نازیبا و وجود منظری آشفته در این مسیر و جلب رضایت شهروندان دانست و بیان داشت: عملیات کاشت درخت و درختچه در این مسیر به طول ۵.
۲ کیلومتر اجرایی شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در ادامه به گونه‌های گیاهی استفاده شده در فضای سبز این محدوده اشاره کرد و گفت: در راستای مدیریت منابع آب و کاهش مصرف در اجرای این طرح، از گونه‌های مقاوم در برابر کم آبی و مناسب با اقلیم استفاده می شود.
عاقلی با اشاره به اینکه در یک دهه گذشته موضوع سیمای نامطلوب حاشیه بزرگراه و ورودی‌های شهر کرج یکی از مطالبات اصلی شهروندان کرجی و مسافران عبوری از این مسیر پرتردد است، عنوان کرد: در تابستان امسال عملیات بهسازی، خاکریزی، کاشت گل و نهال در محدوده پل با کاشت بیش از ۲۰ گونه گیاهی تکمیل شده است.
این مسئول، آلودگی هوا، افزایش ریزگردها و تهدیدهایِ زیست محیطی را از عمده‌ترین چالش‌های کلانشهرهای کشور از جمله کرج دانست و افزود: ایجاد باند سبز در حاشیه پیرامونی شهر کرج، علاوه بر مهار گرد و غبار و بهبود مؤثر وضعیت ریه‌های تنفسی این کلانشهر، موهبت‌های دیگری چون تلطیف و تعدیل هوا، جلوگیری از آلودگی صوتی و بالا بردن نسبی رطوبت هوا را به دنبال دارد.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان مهیا شدن زیرساخت و ایجاد چاله برای کاشت درخت در کمربندی سبز کرج، تصریح کرد: با مساعد شدن شرایط کاشت درخت، ادامه توسعه فضای سبز پیرامونی و ایجاد باند سبز در ارتفاعات بیجی، کلاک، باغستان، چنارک، کوه نور، تپه‌های اسلام آباد و منطقه حصار سرعت خواهد گرفت.

تصویر