تصویر
عملیات مبارزه با آفت ملخ در ۳۰۰ هکتار زمین کشاورزی البرز انجام شد
05 شهریور 1402 - 15:08
1
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی البرز گفت: عملیات مبارزه با آفت ملخ در کانون های شناسایی شده با جمعیت بالا، امسال در ۳۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی استان انجام شد.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیر حفظ نباتات جهاد البرز گفت: عملیات مبارزه با آفت ملخ در کانون های شناسایی شده با جمعیت بالا، امسال در ۳۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی استان انجام شد.

«علیرضا بدری» افزود: ملخ ها به لحاظ تغذیه ای به عنوان یکی از مهمترین آفات نباتات مثمر و غیر مثمر به شمار می روند که سالانه سطح وسیعی از عملیات مبارزه شیمیایی در زمین های کشاورزی را به خود اختصاص می دهد.
وی اظهار کرد: این حشرات به علت پلی فاژ بودن و تغذیه از انواع مختلف گیاهان زراعی و باغی در صورت ردیابی نشدن و مشخص کردن کانون های اصلی و کنترل به موقع، می توانند خسارت قابل توجهی بر اقتصاد کشاورزی استان وارد کند، از این رو هرسال مدیریت حفظ نباتات با ایجاد شبکه های مراقبت در استان اقدام به پایش و رصد کانون های اصلی ملخ در سطح باغ ها، مزارع و مراتع می کند.
بدری گفت: سال جاری در بیش از ۴۵ هزار هکتار از مراتع و زمین های کشاورزی استان چندین مرحله عملیات پایش و ردیابی آفت عمومی ملخ انجام شده که تا کنون در سطح ۳۰۰ هکتار از کانون های شناسایی شده به جهت جمعیت بالای آفت، عملیات مبارزه با استفاده از سمپاش های مخصوص به ویژه سمپاش (ULV) پاش برقی- بادی پشت وانتی انجام گرفته است.
در استان البرز سه نوع ملخ بومی البرزی، مراکشی و ملخ شکم بادمجانی به شکل طبیعی وجود دارند.
منبع ایرنا برچسب ها: مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی البرز گفت: عملیات مبارزه با آفت ملخ در کانون های شناسایی شده با جمعیت بالا، امسال در ۳۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی استان انجام شد.
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی البرز گفت: عملیات مبارزه با آفت ملخ در کانون های شناسایی ش

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.