آنچه در کارگروه بررسی پروژه قطار شهری کرج در شورای شهر کرج گذشت.
علی قاسم پور رئیس شورای اسلامی شهر کرج در جلسه کارگروه بررسی پروژه قطار شهری کرج که پیرامون بررسی رفع مشکلات این پروژه بزرگ در محل شورای اسلامی برگزار شد با بیان اینکه خط ۲ قطار شهری یکی از پروژه های اثرگذار در زمینه پدافند غیر عامل است اظهارداشت: طولانی شدن زمان تکمیل این پروژه با محدودیت اعتبار،افزایش قیمت ها و اختلافات بین پیمانکار و کارفرما همراه شده و پروژه را بارها متوقف نموده بود.
علی قاسم پور تصریح کرد: اما امروز قطار شهری کرج که جزء سیاستهای اصلی شورای ششم است،با همدلی و پیگیری در آینده ای نزدیک فاز ۱خط۲ آماده بهره برداری می باشد.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج در کارگروه بررسی پروژه قطار شهری کرج که با حضور اعضای کارگروه و ناظرین قطار شهری ، مشاوران، پیمانکاران و رئیس سازمان حمل و نقل ریلی در محل شورای شهر برگزار شد با بیان اینکه روند تکمیل پروژه به خوبی در مسیر حرکت قرار گرفته و تا دهه مبارکه فجر فاز۱ خط۲به نتیجه خواهد رسید، اظهار داشت: کمبود اعتبارات یکی از دلایل روند کندی در پروژه مترو است که طی سفر آخر رئیس جمهور به استان البرز اعتباری برای این پروژه بزرگ در نظر گرفته شد اما کافی نیست.
علیرضا رحیمی محمود آبادی بیان کرد: علاوه بر پیشرفت پروژه در محدوده ۴۵متری گلشهر تا چهارراه طالقانی،ادامه خط ۲ از چهارراه طالقانی تا پایانه شهید سلطانی با پیشرفت خوبی مواجه هستیم و سرعت کار در این محدوده بالاست امیدواریم در صورت تامین اعتبار تا پایان دوره ششم شورا این مسیر نیز تقدیم مردم عزیز شود.
جواد چپردار رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج ،راه اندازی قطار شهری را هدیه شورای دوره ششم به مردم عنوان کرد و افزود: خط منتهی به ایستگاه چهارراه طالقانی آماده بهره برداری است که طول آن به شش و نیم کیلومتر می رسد ولی این مسیر کوتاه در کلانشهر کرج، باری از دوش مردم برنمی دارد و باید برنامه ریزی و سیاستگذاری برای اینکه ایستگاه را به ایستگاه شهید سلطانی برسانیم انجام شود.
رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: قرار شده ایستگاه f تاk (۴۵ متری گلشهر و چهارراه طالقانی) خط دو قطار شهری کرج به طول حدود ۶.
۵ کیلومتر در دهه فجر تست سرد و گرم می شود و رام قطار ۷ واگونه که توسط شرکت واگن سازی تهران تعمیر و اورهال شده است در صورت تسریع در تحویل،آماده انجام تستهای اولیه در این مسیر هستیم.
محمد اسدیان یادآور شد: تست سرد، تست گرم، راهاندازی و بهرهبرداری مراحلی است که قبل از بهرهبرداری قطعی از این ایستگاهها باید طی شود، با راهاندازی که انجام میشود، طبق پروتکلهای بینالمللی سیر و حرکت قطار شهری، حدود سه ساعت در روز مسافر در ایستگاهها جابهجا خواهد شد.
حسین مهاجری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج گفت: در راستای توسعه خط قطار شهری بایستی لیستی از نیازمندیها ،پیش بینی و زمانبندی و هزینه های فوق پیش بینی و توسط کارگروه بررسی شود و در خصوص عدم پیش بینی برخی از هزینه ها روش های جایگزین اعمال شود.
از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید