تصویر
فراخوان جایزه فیروزه منتشر شد
01 اسفند 1401 - 16:50
0
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، از انتشار فراخوان هشتمین دوره جشنواره جایزه فیروزه خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، از انتشار فراخوان هشتمین دوره جشنواره جایزه فیروزه خبر داد.

سعید جابری انصاری با اعلام این خبر اظهار داشت: هشتمین دوره جشنواره جایزه فیروزه با اهداف ترویج، تولید و مصرف کالاها و محصولات ایرانی اسلامی با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام ایرانی، تشویق تولیدکنندگان به تولید کالاهای فرهنگی با اولویت ها و نیازهای کشور، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی ، خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع فرهنگی، زمینه سازی به منظور هم افزایی شرکت کنندگان صنایع فرهنگی، رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی داخل کشور، معرفی فعالان صنایع فرهنگی به جامعه و نهادهای خصوصی، پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده در استانها و مطرح کردن آن در سطح ملی و بین المللی، ایجاد دغدغه فرهنگی میان خانواده ها با افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی ایرانی و اسلامی برگزار می گردد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، خاطرنشان کرد: این جشنواره با رویکرد ایده های فرهنگی استارتاپی، کسب و کارهای فرهنگی نوپا، کسب و کارهای فرهنگی تجاری شده و در بخش های تولید اسباب بازی ، تولید عروسک ، تولید نوشت افزار و تولید هدایای فرهنگی برگزاری می شود.
وی گفت: ایجاد دغدغه های فرهنگی میان خانواده ها برای افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی ایرانی و اسلامی و همچنین رونق بازار کالاهای فرهنگی داخل کشور از ثمرات مهم این جشنواره خواهد بود.
جابری انصاری افزود: جوایز برندگان شامل: جوایز نقدی که مبالغ آن متعاقبا اعلام خواهد شد، لوح وزیر و برخورداری از خدمات صندوق بیمه هنرمندان خواهد بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، در خصوص شرایط آثار ارسالی تصریح کرد: شرایط آثار ارسالی کالاهایی که دارای عنوان نماد فرهنگی هستند، کارکردی آموزشی ، سرگرمی و دارند این کالاها با مقتضیات فرهنگی تولید و بصورت مستقیم و غیر مستقیم در بینش جامعه موثر خواهد بود.
کالاهای فرهنگی بخشی از فرهنگ ، هنر ، آداب و رسوم، آیین های یک مرز و بوم را به شکل کالای قابل عرضه در آورده است و بعنوان سفیر فرهنگ و ارزش های بومی و ملی هستند که در داخل و خارج ایران رسالت انتقال پیامهای درست از هر منطقه و ارزشهای مستتر در آن را دارند .
گسترش کسب و کار فرهنگی در جامعه امروزی به یک امر ضروری تبدیل شده است و امروزه باید با استفاده از ظرفیتهای داخل کشور و برنامه ریزی در این زمینه از طریق کسب و کارهای فرهنگی ضمن کارآفرینی و اشتغال زایی گامی در جهت رونق اقتصاد و فرهنگ برداشت.
وی در پایان اظهار داشت: هشتمین دوره از جشنواره فیروزه بهمن ماه آغاز شده و متقاضیان تا ۱۸ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ فرصت دارند تا آثار خود را در پایگاه https://platzaar.
ir بارگذاری نمایند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.