تصویر
فرایند جذب و استخدام معلم در استان البرز به بهترین نحو در حال انجام است
07 مرداد 1402 - 9:46
2
سجاد صدیقی مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور کیفیت بخشی نیرو انسانی با حضور در کانون های جذب و استخدام معلم در استان البرز از این کانون ها بازدید کرد، وی در حاشیه این بازدید گفت: فرایند جذب و استخدام معلم در استان البرز به بهترین نحو در حال انجام است.
ارسال توسط :
پ
پ

سجاد صدیقی مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور کیفیت بخشی نیرو انسانی با حضور در کانون های جذب و استخدام معلم در استان البرز از این کانون ها بازدید کرد، وی در حاشیه این بازدید گفت: فرایند جذب و استخدام معلم در استان البرز به بهترین نحو در حال انجام است.

صدیقی با اشاره به تغییر مدل مصاحبه در دوره جدید گفت: تلاش شده است که با مدل های مختلف صلاحیت داوطبان را برای ورود به حرفه معلمی از طریق مصاحبه کاملا احراز شود، وی شبیه سازی محیط آموزشی را یکی از این روش ها عنوان کرد و گفت: در مصاحبه نیز به جای مباحث کم فایده فرد در شرایط یک کلاس واقعی قرار می گیرد و باید مهارت معلمی خود را ارائه دهد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در گذشته کمتر به این فکر کرده بودیم که آنچه از صلاحیت های معلمی انتظار داریم آیا از طریق آزمون کتبی قابل احصا است یا خیر؟ وی در ادامه افزود: خود آزمون کتبی نیز دارای منابعی بود که ارتباط کمی با شایستگی های معلمی به عنوان یک معلم در جمهوری اسلامی ایران داشت.
فلذا منابع آزمون کتبی در این دوره کاملا تغییر پیدا کرده است.
یعنی علاوه بر افزایش سهم مصاحبه به ۶۰ درصد که یک تغییر مهم بود خود منابع آزمون کتبی نیز در دوره جدید تغییر کرده است.
وی ادامه داد: مثلا معلم، باید قانون اساسی کشور را بداند، درباره تاریخ اسلام بداند، دانش و شناخت سیاسی و اعتقادی داشته باشد و همه این ها در مفاد معرفی شده برای آزمون کتبی لحاض شده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به مبحث نقش معلمان گفت: یکی از حلقه های مفقوده در بررسی صلاحیت های معلمی مسئله نقش اجتماعی معلم بود، به این معنی که این معلم علاوه بر وظیفه معلمی یک نقش اجتماعی نیز دارد، وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان شده است که مدرسه کانون تحول در محله خود است و در این کانون نقش اصلی با معلم است فلذا نقش آفرینی معلم در صحنه اجتماعی یکی از ملاک های مهم در ارزیابی ها است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه با حضور در بخش های مختلف کانون های جذب و استخدام استان است گفت: فرایند جذب و استخدام معلم در استان البرز به بهترین نحو در حال انجام است.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.